Jump to content

Skogsfugljakt i Bodø området????


Roffe77

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg har nettopp flyttet til Bodø og kjenner ikke til så veldig mye av det som skjer rundt jakt her i området med unntak av Saltfjellet.

 

Skogsfugljakta er en av de jaktformene som jeg er størst tilhenger av. Jeg er støkkjeger og det å utfordre orre og tiur "mann mot fugl" er noe av det mest spennende som finnes.

 

Hvordan er det med skogsfugljakt i Bodø området? Jeg husker fra millitærtida at det var en god del skogsfugl i området bak mot Keiservarden og Junkerfjellet. Men siden det ligger kloss opp i byen og er et attraktivt turområde er det vel neppe populært å gå rundt med hagla der.

 

Er det noe statsgrunn rundt omkring her som det går an å jakte på, eller er det noen grunneiere/grunneierlag som har noe organisert opp mot jakt?

Link to comment
Share on other sites

Må nok ett stykke ut av byen for å finne statsskogterreng. De har ett terreng som de disponerer ligger i heggmoen.

For å få den store oversikten, så anbefaler jeg å kjøpe jakt-/fiskekartet for salten. Her er de fleste terrengene merket med info om kortsalg etc.

 

Når det gjelder hvor du finner fuggelen, så er det bare å begynne leitingen.. Kjør 1-1 1/2 time ut av byen, så skal man være godt igang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...