Jump to content

nattkikkert


dyno

Recommended Posts

Hei!

 

Har prøvd denne kikkerten til observasjon av vilt. Den krever en stødig hånd da bildet blir uskarpt og det er som å kikke gjennom et videokamera i rask bevegelse om man ikke holder den rolig. Holdes den rolig nok vil den nok fungere til formålet og bildet i kikkerten har forskjellige innstillinger avhengig av lysforhold, bakgrunn og avstand. Gir bra bilder med snø som bakgrunn, men har relativt kort batteri kapasitet i minusgrader.

 

Du har kanskje søkt youtube allerede, men her er i alle fall en link med en liten gjennomgang.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er 4 forskjellige typer testet i terrenget og " in real life".

Det som umiddelbart ble klart er att det å kjøpe denne type kikkert utfra reklamer og pris må man ikke finne på å gjøre.

Jeg gikk inn i dette med åpent sinn og var bestemt på å kjøpe den som passet mitt behov best uansett pris.

Jeg har kjøpt den jeg syntes var best å da la jeg disse kriterier til grunn....klarhet opp til 100m UTEN ir lys slått på, best "lysstyrke" uten ir lys og betjening under innskyting på de som hadde det, ikke så mange krav men de som er viktigst for meg.

Drar ikke her frem hvilke modeller jeg hadde men ett GODT råd til dere, hvis forhandler ikke lar dere teste flere modeller før handel så finn en som gjør det, er selger seriøs i sin geskjeft bør det være økonomi til å ha demomodeller til seriøse kunder.

Det "hotteste" er ikke alltid det beste selv om reklamen sier det, den jeg kjøpte var uten tvil den med det beste og klareste bildet på normal skuddavstand.

Skal det investeres såpass mye penger bør produktet kunne prøves i naturlige omgivelser der du kommer til å bruke det og ikke bare på en messe eller i en butikk.

Tusen takk til "min forhandler"!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...