Jump to content

Kjappe tanker om Condor Sniper Shooters Mat


razumny

Recommended Posts

Etter å ha sett meg om en god stund, bestemte jeg meg for å gå til anskaffelse av en Condor Sniper Shooters Mat, levert av Capsicum.no.

 

Hva er det?

Vi snakker om et våpenfutteral, kombinert med skyttermatte.

 

Utsiden:

På den ene siden har vi bærestropper for bruk som en ryggsekk, med et tilhørende midjebelte. Disse kan lett tas av, eller legges i en lomme som er integrert i matten. På den andre siden finner vi striper av MOLLE/PALS-webbing, i kortretningen. På undersiden finner vi en liten hempe, med en lomme der denne kan legges, og på oversiden finner vi gode bærehåndtak som kan pakkes ned i lommer på hver sin side. En kraftig glidelås er dekket av en flapp med lerret, og kan i tillegg sikres med kompresjonsremmer.

 

Innsiden:

Matten åpner opp i tre deler, som har godt med padding, før man kan brette ut et forlengerstykke i fotenden av matten. I hodeenden av matten finner vi to lommer, den ene med gjennomsiktig plast, for oppbevaring av skytetabeller med mer, den andre med elastiske hemper for ti patroner. Hver av dem holdes på plass av åtte trykkknapper, og de kan byttes om etter eget forgodtbefinnende. Det midterste panelet har en lomme som holder munningen på geværet på plass. Hodeenden har i tillegg felter som forhindrer en fra å skli. Det midterste panelet har en hempe som festes rundt pistolgrepet på geværet, i tillegg til en lomme til en hel pussestokk, som dekkes til med et lokk festet med en trykkknapp.

 

Produsentens oppgitte spesifikasjoner:

Padding: 1/2" tykk i alle tre paneler

HxBxD: 13"x50"x2"

 

Mitt inntrykk:

Matten virker solid bygget. Den ligger behagelig og stabilt på ryggen, og beskytter geværet godt. Når man har brettet ut matten, ligger man behagelig og mykt nok til å kunne konsentrere seg om en ting; å skyte. Justeringer gjort på bærestroppene må dessverre gjøres hver gang man har pakket vekk bærestroppene, men det går raskt nok til ikke å være et stort problem.

 

Jeg er godt fornøyd med min, ikke minst fordi den var tilgjengelig fra en Norsk leverandør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...