Jump to content

Margolin 22lr full auto


gordon28

Recommended Posts

I dag besluttet min gamle trofaste margolin å pensjonere seg. Dette avsluttet hun med å gå i full auto 7 skudd. Siden denne ikke er verdt noe og åpenbart ikke er ved sine fulle fem lenger så skal jeg kassere denne. Hvor leverer jeg inn denne? Vil ha frigjort plassen så jeg får søkt om en ny 22lr snarest. Har ikke nok aktivitet til reservevåpen enda. Takker for alle bidrag.

 

Mvh

Gordon

Link to comment
Share on other sites

Deaktivering; du får en lapp fra børsis som DU må sende inn til Politiet. Jeg trodde børsisen gjorde det med en .22 som jeg skulle pensjonere en gang... Flere år senere var det opptelling i arkivet og jeg ble rimelig stram i masken da det var spørsmål om pistolen.Hadde selvsagt lappen liggende i arkivet mitt :|

Link to comment
Share on other sites

Jeg leverte et våpen til destruksjon på lokale lensmannskontoret. Men sånn for å være snill, hadde jeg med våpenet godt adskilt, og i lukket pose frem til jeg hadde forklart mitt ærend. Tror enkelte kan misforstå om det kommer en kar inn og vifter med skytevåpen og sier hvem vil ha?

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en formening om hva årsaken kan være til at den plutselig gikk i full auto? Hadde jeg kunnet fått den fikset så hadde jeg gjort det. Skyter svært godt med den og synes den er meget god å skyte med.

 

Sannsynligvis avtrekksarmen, denne vippes ned av sleiden når den går bakover, og når man slipper avtrekkeren fram igjen så spretter denne opp og kan komme i inngrep med sear/hammer igjen, enten tett av gammel møkk, el noe slitt som kan holde igjen.

Et raskt klipp med avbiter er alt som skal til for å få disse til full auto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...