Jump to content

9,3x62 Barnes


AOG

Recommended Posts

sølv kuler hadde vært noe

hørte at de skulle være effektive mot vampyrer :lol:

 

men helt seriøst...hvorfor er det ingen forhandlere som tar inn Partizan?

synes det virker rart at ingen butikker eller impotører prøver og gi oss et billigere alternativ slik som ved andre standard patroner

Link to comment
Share on other sites

men helt seriøst...hvorfor er det ingen forhandlere som tar inn Partizan?

Det er håp: http://landro.no/produkter/ammunisjon/partizan_1/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Kommer!, står det.

 

Det har vært (og er?) andre forhandlere for Partizan.

Har vært borti rimelig ammo derifra for noen år siden. Tror det var XXL?

Ser nå på hjemmesidene til XXL at de har ladede Partizan-patroner i .223, 6,5 x 55, .308. og .30-06, og en god del kuler i bla. 9 mm.

 

Partizan har et fundament innen militær ammunisjon, men lager svært mye sivil ammo også.

Link til fabrikkens kommersielle hjemmeside: http://www.prvipartizan.com/PDF/PPU2013.pdf" target="_blank" target="_blank

 

Gamle Kalstad ble rørt til tårer da han leste Partizan-katalogen på nettet!:

De lager ammo i uhorvelig mange kalibre! Og i mitt yndlingskaliber, 8 mm? Matchammo i 8 x 57 IS, i mange varianter! De har faktisk 2 typer ammo for 8 x 57 IS, med flere varianter innen samme, en ladet til moderne standard, og en til "8 mm mauser", som har vo 25 m/s lavere, ladet for gamle (militær)mausere.

 

Og, de lader pokker meg også ammo i .338 lapua Mag. Trolig til 1/3 av prisen for vesteuropeiske fabrikker...

Og hvem andre lader moderne patroner i 8 x 50 R Lebel? Trolig ingen.

Og de lader utrolig nok .22 Rem Jet Magnum. Hvorfor vet ikke jeg, - kan det være for US-markedet?

 

Og de har en (semi)solid-kule, kalt GROM THUNDER. Om den er "grom" eller ikke vet ikke jeg. Kan godt være det. Verdt å prøve?

 

Her må en folkebevegelse i gang, for å få XXl til å ta inn større deler av sortimentet. Ingen slår XXl på pris.

Er du heldig kan du treffe vettuge folk bak disken der, også.

 

Men dersom Schou blir importør blir dette vel ikke noe billig alternativ?

Vi får påvirke XXL, der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...