Jump to content

1000 meter+ benke/langholdsrifle.


NormaMag

Recommended Posts

Hodet koker og nye prosjekter dokker stadig opp :)

 

Har en stund fantasert om ei rein langholdsrifle i kal 30 til benkeskyting på laange hold.

Hva trur dere om ei enkeltskudds Hansen 706 kasse, Tykk Krieger pipe med 1-9 snurr og GRS F-class open stokk?

Hvilket kaliber?300 Norma mag?300 win mag?

Link to comment
Share on other sites

Se på resultatlistene fra USA på 1000 yards skyting så ser du vel hva som er i bruk der, er en liten pekepinn hva som er aktuelle kaliber.

NB! Hvis du har tenkt bruke 1000 m F-class som søknadsgrunnlag så har ikke Norges benkeskytterforbund dette som program pr dags dato.

Poacher kan korrigere meg hvis jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Om tanken er ei rifle for å teste max presisjon på 1000 m å samtidig elimenere skytterfeil så digger jeg det :mrgreen:

Hvordan det blir å få brukt rifla i noen offisiell konkeransje er jeg kanskje skeptisk til med tanke på mulighetene vi har.

Men uoffisielle konkeransjer eller lage til en 1000 m klubb så bør det jo gå an :D

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har brukt GRS sin F-class stokk? Er denne god både fra benk og 2 fot?

Jeg har bestemt meg for å bruke enkeltskuddskasse for max stivhet. Bruker skjeldent magasin når jeg skyter fra benk uansett.

Har snakket med Hansen om kasse, så står nå mellom Hansen FBR kasse eller ei Surgeon 1581 XL single shot kasse.

Løp er bestilt fra Krieger med 1-9 snurr i 308 dia :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, trur jeg satser på Hansen kassa. Har en fra før som jeg er veldig fornøyd med, så er det litt artig at den er norsk :smile:

 

Grunnen til at jeg valgte cal 30 var at jeg ønsker å ha et kaliber med litt punch, så en får litt signatur ved skyting på stein eks på lengre hold :)

 

Har en liten plan om en 300 Norma improved, men ingen ting er avgjort enda :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...