Jump to content

Stive av syntstokk foran


ko-stens

Recommended Posts

En kamerat har en Weatherby Vanguard .223. Han har prøvd en tommelhullstokk fra Boyds på den, men blir ikke helt fortrolig med den, siden han må opp med hodet for å få sett gjennom siktet. Derfor har han byttet tilbake til den originale syntstokken da han lettere kan få på en kolbeforhøyer. Men stokken foran på denne er såpass myk at det kan gå utover presisjonen med tofot, da den tar borti løpet. En idè er vel å gjøre noe for å få den stivere. Har ikke sett oppi stokken, men det går kanskje an å legge nedi og feste en alustang eller noe? Evt bedde?

 

Hva har dere som har myke syntstokker gjort for å få de stive?

 

Ellers går det an å gjøre det voldsomt enkelt da. Lage of feste skiver for å heve hele rifla i stokken for å få mer avstand til den. Da skal det jo litt til før den tar borti. Om det blir noe pent, er vel en annen sak, men det skal vel ikke mye til.

Link to comment
Share on other sites

Er selv skeptisk på stokken til min tikka t3 warmint, den er litt myk ved bruk av to fot.

Tenker selv og ta ut litt av vaffel mønstret for så å bedde neddi en alu stang, d burde hjelpe en del hvertfall. Evt at jeg borrer inn fremfra og dytter stanga inne, for så og lime/ bedde den fast

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Hogue overmould stock/skæfte til min gamle mauser.

 

Den forreste del var også blød som smør, men så fræste jeg ud til 2 stykker rustfri stål og lagde i bunden. Derefter fyldte jeg det med 2 komponent epoxy - det er blevet meget stivere nu. Og vægten er stadigvæk fin. Næste trin er at få beddet resten af låsen, med devcon beddingmasse.

 

20131128_164358.jpg

 

Har din kompis tænkt på at save i boyd stokken/skæftet?

 

Måske noget i stil med dette? :

 

howadetachable3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...