Jump to content

Tanfoglio Stock 3 ekstra


Kongsvik

Recommended Posts

Hei. Ny på forumet og akkurat fått min første pistol. Det ble en tanfoglio stock 3 ekstra 9mm hos Winge våpen. Har søkt litt på nett men finner ingen referanser til en ekstra versjon. Det eneste jeg kan se på våpenet er at den har alu-grep. Noen som vet noe mer om denne pistolen?

 

 

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

joda jeg sjekket litt på nett, uten å finne noe.

Jeg reiste til Winge fordi han sa han hadde en ny Tangfo som var fet.

Den har også gummi pads på magasinene.

Betale 10999 for den. Hadde så sykt lyst på å ha ny pistol i hus, så jeg kjøpte når jeg først hadde tatt turen.

BTW, de hadde 9mm ammo for 1,68 stk.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok det er denne: http://www.pvas.no/vaapen/haandvaapen/p ... ii-sf-9x19

....men de har satt på nye skjefteplater og så har de gitt deg magasiner med pads.

Uansett så har du fått deg en pistol som er veldig bra. Har en Tanfoglio stock III Special selv og den går bedre enn jeg skyter, uten at det sier så mye :). Liker dog min veldig godt :)

 

Grattis med ny pistol :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fersk skytter og skutt veldig lite med 9mm før. Har skutt ca 180 skudd og de går over hele blinken. Grepet er litt skarpt å holde lenge i, taggere foran på grepet. Men ellers tar den rekylen fint. Synes det er lett å få fokus på det optisk- fiber kornet, men alle jeg snakket med sier det er unøyaktig og at bør få meg et vanlig et.

 

Mvh

Thomas

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det med fiber kontra svart korn blir jo mye smak og behag det, som alt annet. Jeg skyter presisjonsmessig bedre/mer nøyaktig i godt lys og under ordnede forhold med vanlig svart korn. Har prøvd fiber og likte det ikke, synes det ble for lett å fokusere på den røde prikken og ikke skikkelige på toppen/kanten av kornet. Til hurtigskyting og dårlige lys f.eks. er det sikkert gull verdt. Bare å kjøpe et ekstra korn og prøve begge det, og se hva du liker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en slik, kjøpt hos Intersport Bogstadveien. Det ser ikke ut til at det er en offisiell ny modell, bare en vanlig Stock 3 med noen factory options. Sto Stock 3 Extra på merkelappen min også. Har ikke fått skutt veldig mange hundre skudd med den ennå, men liker den godt. Har byttet ut rekyl- og hammerfjær til lettere utgaver nå, så får se om det også gjør en forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Tenker at det sikkert hadde vært like greit med standardmodellen. Kunne brukt de 2000 ekstra på ammo. Men jeg liker den godt, så da gjenstår det bare å bli venn med det. Polerte litt på avtrekket i dag, den virker mye jevnere nå. Blir gøy å prøve.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...