Jump to content

Meopta meostar R2 2.5-15x56 rd


ØyvindK

Recommended Posts

Ser at meopta kommer med ny r2 modell som ser riktig så snop ut. Noen som har gjort seg noen tanker om denne..?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... meostar+r2

 

Nå har jeg kun lest meg opp på sikter uten å få sett så nøye gjennom dem, men denne bør vel ha egenskaper lik zeiss classic diavari (x56) eller kanskje bedre. Det bør den vel strengt tatt ha når prisen nærmer seg 13k.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Fikk kikkerten på torsdag. Er veldig fornøyd med optikken. Funker godt om natta.

 

Men, jeg klarer ikke å justere okularet nok. På 15x er enten retikelet eller blinken er ute av fokus.

Etter samtale med MBO så sender de sporenstraks en ny kikkert. Så får vi se om det er feil på kikkert. Skal bli spennende å se.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvordan er denne? Vurderer sterkt å kjøpe en slik. Har kun kikket litt på den på villmarksmessa, inne, men ikke fått sett på den ute i friluft.

Noen som vet når man får tårn til R2 kikkertene?

Hvem er importør av Meopta? noen som har en nettside el. lignende til importør

 

Edit: Fant ut av importør og tårn! Kommer i juni med tårn til R2!

Link to comment
Share on other sites

Fikk kikkerten på torsdag. Er veldig fornøyd med optikken. Funker godt om natta.

 

Men, jeg klarer ikke å justere okularet nok. På 15x er enten retikelet eller blinken er ute av fokus.

Etter samtale med MBO så sender de sporenstraks en ny kikkert. Så får vi se om det er feil på kikkert. Skal bli spennende å se.

 

Det er kun på 100m (og deromkring) fokus stemmer på både retikkel og blink.

Var det på 100m du prøvde?

 

Bør nesten være parallaksejustering på en 56mm m 15x

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...