Jump to content

Problemer med dugg i Bushnell Elite 4200?


Rutilus

Recommended Posts

Er det flere enn meg som har hatt problemer med innvendig dugg i Bushnell Elite 4200? Fikk dugg inne i kikkerten første jaktdagen i høst på min tre år gamle kikkert. Resultatet var jo da null sikt og et par amputerte jaktdager pga dette. Problemet er at det jo ikke er første gangen dette skjer med denne type kikkert. Forrige gangen det skjedde var også kikkerten bare tre år gammel. Leverandør erstattet kikkerten begge gangene uten spørsmål, men jeg blir jo litt skeptisk når det skjer for andre gang... Kikkerten skal vel tåle ei regnskur? Er dette en svakhet ved denne typen, eller har jeg bare vært uheldig og fått to "mandagsprodukter"?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Problemet mitt har vært at de har dugget på innsiden av linsene etter en tid.

Dugg på utsiden har ikke vært noe nevneverdig problem.

Begge gangene har leverandør tatt dette på garantien og sendt meg ny kikkert. Hvis jeg ikke husker helt feil var det 5 års garanti på optikk.

Tesla 32: Regner med at en forhandler kan sende inn kikkerten din til reparasjon, evt reklamasjon

Link to comment
Share on other sites

Snakket nettopp med importøren av Bushnell. de mente kikkerten jeg hadde var såpass gammel at de ikke ville ta reklamasjon.(firefly modellen produseres ikke lengre) fikk et telefon nummer til en kar som kunne åpne den og tørke den og evt byttte noen pakninger. får se om det blir løsningen.

sjekket litt på nett og trudde faktisk at Bushnell hadde livstidsgaranti mot dugg og fukt. mulig jeg har misforstått.

Link to comment
Share on other sites

joda sant nok det.. men tok en telefon til en kar i Oslobyen som reparerer kikkerter. han var godt kjent med dugg og utifra samtalen kan det virke som denne kikkerten lever igjen for noen hundrelapper pluss porto. da tenker jeg det blir flere jaktopplevelser for fireflyen.

var en som nevnte at elite hadde tendens til problem med ei pakning. men det er kun løse rykter fra en i bransjen.

Link to comment
Share on other sites

Livet er for kort for dårlig optikk..

Jeg er ikke noen fan av dyre kikkerter som koster mer enn en grei bruktbil :overrasket:

Billig og greit; prøv Leupold! Har en VXII 1-4 som jeg aldrig kommer til å kvitte meg med.Neste kikkertsikte blir nok også en Leupold men da med høyere skumringsegenskaper :D

 

Sett Bushnellen på luftgeværet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...