Jump to content

Blaser R8 Success eller GRS


villmannen

Recommended Posts

Kommer lit na på bruken av rifla. vil tro det er endel vekts forskjell på de to stokkene. Grs stokken er relativt tung. Har plast stokken selv og har hatt grs på jaktfelt børsa. syntes faktsik plast stokken har like godt grep som grs stokken. Og med en bearskinn kolbe forhøyer på plaststokken så passer ihvertfall den 100 prosent for min del.

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte Success stokken fordi jeg ønsket en syntstokk til allværsbruk. Den ligger like godt som en GRS, men mangler ørlite grann på kolbekammen for 100% kinnkontakt, men holder lenge til meg. GRS stokken vil nok være litt kjappere å repetere med, iom at du slipper å ta tommel ut og inn av tommelhullet. Personlig synes jeg det blir vel mye treverk på GRS, forskjeftet er unødig klumpete. (Hadde en Sauer 202 med GRS, og den var ikke pen i linjene akkurat...)

Vektmessig tror jeg det blir hipp som happ, lett rifle blir det aldri! Det går helt fint å bære en Success med Zeiss 3-13x56 og demper ei uke på hjortejakt bare reima er god :-)

Jeg er ihvertfall meget fornøyd med Success`n, vurderer faktisk å selge Lux`n. Den har blitt stående i skapet siden jeg fikk Successe`n i hus....

Link to comment
Share on other sites

ville ikke hatt noen av dem :wink: har prøvd begge to og de er for min del mindre anvennelige enn standard pro stokk

skulle jeg på død og liv byttet stokk for og være fancy ville jeg gått for Makura 8)

GRS passer ikke på R8 den er alt for tung og klumpete for en rifle som er ment til og være kjapp og hendig

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Jeg hadde valgt successen ihvertfall. Har selv den vanlige pro stokken nå, men kunne godt tenkt meg successen. Til mitt bruk med klatring i steinurer tror jeg GRS blir å ta bort de gode egenskapene som en blaser i utgangspunktet har. Til langhold og eller på skytebanen er den sikkert helt super.

Link to comment
Share on other sites

Overhode ikke noe problem med hansker og skyting/repetering med successen. Skøyt 6-7 rein/elg og ei gaupe med hansker på i fjord/år og det fungerte utmerket:)

 

Hadde forresten valgt success foran grs. Har ikke prøvd Blaser med grs men har grs på Saueren min men synes ikke grepet sitter like godt som elastomer grepet på successen og litt slankere forskjefte som jeg foretrekker. Også ser den bedre ut hvis det er viktig. Blaseren har fått over 50 dager på jakt siden august i fjord, Saueren 0 :oops:

Link to comment
Share on other sites

Overhode ikke noe problem med hansker og skyting/repetering med successen. Skøyt 6-7 rein/elg og ei gaupe med hansker på i fjord/år og det fungerte utmerket:)

 

Men vil det vere like lett å repetere dersom du har litt kalde hender?. Har sett diverse klipp frå youtube der bolten blir repetert med tommelen inne i stokken. Er det nokon som har gjort dette med hanskar og litt kalde hender?

 

Eit klipp som viser repeteringa:

" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

Den videoen hvor han repeterer kjapt med tommelen på plass så jeg xx antall

ganger før jeg fikk børsa. Har hatt samme bevegelse inne siden første dag jeg fikk min success. Det faller helt naturlig og er ingen problem uten å flytte hode på 6,5x55 ...

Har brukt den på jaktfelt med hansker, null problem, som sagt, bevegelsen er innøvd og faller helt naturlig !

 

Nekter å tro at man med noen annen rett-trekker inkl browning maral skyter nevneverdig raskere enn du får gjort med denne, uten at jeg synes det har noen praktisk betydning, skal jo fortsatt ha tid til å finne målet ... Har faktisk fått servert det av 2 forskjellige browning forhandlere at man med rett-trekker med tommelhullsgrep mister meningen med rett-trekker.. I praksis er det stikk motsatt, du holder grepet og bruker ski-skytter prinsippet med 2 fingre, og stokken sitter liksom right there med en gang ..

 

Hurtighet ved lading er uansett et ikke tema, siden vi år etter år på LS ser at det går an å skyte fortere en hvermansen med vanlig boltrifle hvis man bare trener nok :)

 

Jeg skulle kjøpe attaché, testet success og var født på ny. Passet som varm dritt i nysnø !

Kjøpte success leather og angrer slettes ikke :) kjøp den du selv og magefølelsen din liker best!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...