Jump to content

Vameovn i hundehus


sako_35

Recommended Posts

Hei.

 

Noen som har erfaring med varmeovner i hundehus?

 

Hunden min har isolert hundehus, leiter etter varmeovn, funnet en hos KK-import, men vil ha flere alternativer å velge mellom!

 

Om dere har noen link, så setter jeg pris på det.:)

 

Leiter også etter luke til hundehuset, eller sånn plastikk de har forran kjøledisker om sommeren!

 

Mener å ha lest at man kanskje ikke trenger varmeovn i hundehuset om det ikke er for stort, da hunden genere egen varme der inne! Innspill mottas med takk.

 

 

Mvh

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Har to stk jämter som er ute hele året,de har et hundehus som jeg har laftet selv i 6" tømmer som er isolert vegger,tak og gulv.

Inni der har jeg det minste panelet fra KK.

Er temperaturer på bortimot 30 minus her om vinteren,så er det greit med en liten varmekilde.

Setter på varmen når det nærmer seg 20 blå !

Link to comment
Share on other sites

Hei, her er et bilde av boligen, det er isolert med dobbelt lag asfaltplater i side og tak, å rommet inne er lavt under taket med flat himling.

Gulvet er med 3 lag asfalt

Her ligger Elvis å koser seg på flisgenseren min sommer som vinter.

Dachsen liker å komme opp fra bakken for å ha oversikt.

Vi har sjelden under 10- om vinter'n her (kystklima)

 

004.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har en lavtemp panelovn på 150w m termostat i bikkjehuset, heild 16 grader ned te 10-12 minus. Har strekkmetallgitter forran dein. Bruke luke av leksan med pianohengsel og børstelister. Huset e godt isolert og har 2 rom, så sjer ut som bikkja trives å har det bra.Det e ei støvertispe så itj ail verden med pels men e ut om dagan når æ e på jobb næsten heile året, når det passere 10 minus får hu bli med på jobb :) .Bruke å en oppvarma vannkopp som står ute så æ slæpp vannsøl inni huset.

Link to comment
Share on other sites

Felleskjøpet selger varmelamper til gris. Både 250 og 150w pærer hvis jeg ikke husker feil. Stort mer er det ikke som trengs for å varme opp et hundehus. Siden dette er strålevarme kan hundene selv velge hvor mye varme de vil ha med plassering i huset. Bruker det mye på valper født i den kalde årstiden som bor ute. Billig, effektivt og greit.

8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...