Jump to content

Hjelp til å kjøpe deler fra Finland. Noen som kan finsk?


akus

Recommended Posts

Er så heldig å ha to Valmet petra 30/06 og 308. Har flere magasiner til 308, men får ikke tak i magasin til 30/06.

Har sett noen tilsalgs på finske nett sider, og bydt dobbel pris,men får ingen svar. Antagelig har jeg gjort noe feil.

Om noen her på kammeret var villig til å hjelpe meg med dette, så setter jeg stor pris på det. Betaler gjerne for hjelp.

Link to comment
Share on other sites

jeg kan alltids kjøpe 308 magasinene av deg så du får like mange som i 30-06... :D

 

Meg bekjent er de 30-06 enna sjeldnere en 308 magasinene, så lykke til. Burde vel skaffet meg valmet selv 30-06 selv, sammen med en .223 petra sånn for å komplementere rekka... men akk. Så enkelt er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Ville nok heller satset på google translate, enn finner, som snakker engelsk. Av de finske skytterne jeg har vært på VM med, samt møtt på andre stevener, er det vel ca halvparten, som kun snakker finsk. Men lengst i syd, kan det godt være noen,. som snakker svensk og i øst russisk om det skulle hjelpe :twisted:

men 50% mulighet til å bli forstått på engelsk, er vel verd å prøve :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De fleste finner har lært svensk på skolen, men de har enda dårligere forhold til det enn østfoldinger har til nynorsk...

Kommer man nord for torget i Gamla Karlaby/Kokkola så er det ingen som lenger snakker svensk og svært få vil forstå svensk.

 

Men jeg ser vårt nye medlem, Smurfen fra Finland tilbyr hjelp her, såda er det håp. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...