Jump to content

Forslag til en god startpakke for selvlading?


Che

Recommended Posts

Lyman "crusher II" kit til ca 2990 burde være en veldig bra start. Eller ett rcbs Rockchucker ladesett, dersom du vil ha en "tøffere" presse, men uten digital vekt, som det er i lyman settet. (Det følger med balanse-vekt) rcbs settet kan man få fra ca 3400.-

Dersom du skal lade rifle, og eksperimentere litt med landinger, ville jeg styrt unna progressive presser. Skal du derimot lade 1000 vis av patroner i samme kaliber/ samme ladning. Ville jeg valgt en dillon 550b eller 650 i tillegg til en endtasjonspresse.

Link to comment
Share on other sites

Avhenger jo litt av hvor mye du skyter da... Men en noenlunde ok enkeltstasjonspresse er det vanskelig å komme utenom uansett.

 

Ellers kan jeg anbefale å google Kammeret:

https://www.google.no/#q=ladepresse+nybegynner+site:www.kammeret.no

 

Du kan få gode dealer på brukt ladeutstyr hvis du følger med på Kammeret, Finn, og noen av Facebook-sidene som fins for kjøp og salg av jakt- og våpenutstyr. Besparelsen bruker du på kuler og krutt ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig ville valgt RCBS over Lyman settet i alle tilfeller, etter å ha brukt begge to. Kvalitetsforskjellen er overveldende...

 

Ellers er jeg enig i at det er like godt å investere i en Dillon 550 med en gang, den gjør alt som enstasjonspressen gjør pluss endel mer, og er ikke særlig mye dyrere.

 

Mvh

Eide

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...