Jump to content

Hvordan få taksert grisetenner..


Maritim

Recommended Posts

Da var Tjekkia-turen unnagjort og det ble knallsuksess.

Det ble fire gris, gode treff og ingen ettersøk. Jeg var også heldig å skyte en enorm galte i drev. Den var 160kg og trolig 8år i følge de lokale. P.g.a feil i tannstilling var tennene slipt ned men var like vel 18,5 cm og enormt tykke og ellers symetriske og fine. Skulle gjerne ha fått taksert greiene. Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Da var Tjekkia-turen unnagjort og det ble knallsuksess.

Det ble fire gris, gode treff og ingen ettersøk. Jeg var også heldig å skyte en enorm galte i drev. Den var 160kg og trolig 8år i følge de lokale. P.g.a feil i tannstilling var tennene slipt ned men var like vel 18,5 cm og enormt tykke og ellers symetriske og fine. Skulle gjerne ha fått taksert greiene. Noen som vet?

 

Du er har felt en Silvermedalje galt, dette er sikkert. :D Gratulerer og Waidmannsheil! Tror Silvermedalje starter med 16 cm. Gullmedalje begynner med 20 cm våpenlengde oppover. Alder, vekten til galter, symmetri og liknende greia har ingen betydelse ved "Keilervåpen". Da er det kun lengde til disse som avgjør. Vil du vite mer så anbefaler jeg at du f. eks. en titt på sine sider. Da skriver de om dette. Selvfølgelig også i henhold til priser som må betales. I Polen koster en galt med våpenlengde fra 20cm (Gullmedalje) fra 1000 .-Euro. Hver centimeter tillegg gir kraftig påslag på prisen også. :?

Link to comment
Share on other sites

Da var Tjekkia-turen unnagjort og det ble knallsuksess.

Det ble fire gris, gode treff og ingen ettersøk. Jeg var også heldig å skyte en enorm galte i drev. Den var 160kg og trolig 8år i følge de lokale. P.g.a feil i tannstilling var tennene slipt ned men var like vel 18,5 cm og enormt tykke og ellers symetriske og fine. Skulle gjerne ha fått taksert greiene. Noen som vet?

 

Du er har felt en Silvermedalje galt, dette er sikkert. :D Gratulerer og Waidmannsheil! Tror Silvermedalje starter med 16 cm. Gullmedalje begynner med 20 cm våpenlengde oppover. Alder, vekten til galter, symmetri og liknende greia har ingen betydelse ved "Keilervåpen". Da er det kun lengde til disse som avgjør. Vil du vite mer så anbefaler jeg at du f. eks. en titt på sine sider. Da skriver de om dette. Selvfølgelig også i henhold til priser som må betales. I Polen koster en galt med våpenlengde fra 20cm (Gullmedalje) fra 1000 .-Euro. Hver centimeter tillegg gir kraftig påslag på prisen også. :?

 

Takk for gratulasjoner :), men det du sier er ikke helt riktig. Det blir målt lengde og diameter på alle fire tenner, og man kan få trekk for symetri/form. Mine tenner ble faktisk målt til gull i følge C.I.C sine parametere, men dette av en som fulgte skjemaene men ikke har formell godkjenning. Skulle gjerne fått dette bekreftet fra en som har formell godkjenning.

Takk for tips!

Link to comment
Share on other sites

NSK kommer til å ha noen trofeemålinger i Norge i 2014. Her måles alle arter fra hele verden.

 

Mere info her: http://www.safariklub.dk/page_control.a ... enu_nbr=36" target="_blank

 

Følg med på hjemmesiden fremover for datoer og mere info.

 

http://www.nordisksafariklub.com./" target="_blank

 

Eller så er det bare å stikke innom hvis du vil ha trofeet målt opp hos RW eller SCI.

 

Her er forøverig de største registrerte CIC trofeene i Europa listet opp :)

 

http://www.safariklub.dk/page_control.a ... enu_nbr=64

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...