Jump to content

Oransje farge på jaktklær?


halvardund

Recommended Posts

Kommer helt an på hva du jakter, og når.

Fugler har fantastisk fargesyn. Ikke uten grunn at fjærdraktene er fargerike.

 

På støkkjakta tidlig tror jeg ikke det har mye å si.

 

Toppjakt, lokkjakt, gåsejakt, kråkejakt, fjellrypejakt på snø osv er situasjoner hvor jeg kamuflerer meg og jakter med 1stk eller alene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg bruker stort sett bare oransje caps på fuglejakt. Greit at jaktkompisen ser hva jeg driver med og motsatt. Det er utrolig lett å se den andre da sammenlignet med om man går uten. Den lille sjansen for at fuglen ser en lettere får bare være. Sikkerheten går først.

 

Er det primært fuglejakt som står på planen, ville jeg kjøpt grønne klær eller kamo uten oransje felter. Det går jo an å sette på seg oransje vest eller ha på oransje armbånd om en skal på hårviltjakt, som feks elgjakt.

 

En får også caps som kan "vrenges" oppå, slik at den blir oransje i stedet for grønn. Skulle ikke forundre meg om man får tak i vrengbar jaktdress og, som er oransje under. To fluer i en smekk. Har ikke sjekket dette noengang.

 

Edit: Kjekk jakke i grunn: http://www.abcfritid.no/produkt/vendbar-fleece-gronnorange-camo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...