Jump to content

Bergen pistolklubb


Thomasd

Recommended Posts

Hei.

Vurderer å begynne å skyte hos Bergen pistolkubb da det er mye nærmere for meg enn Åsane der jeg er nå. Syntes Banen hos Åsane er veldig grei med elektronisk skiver.

 

Er det noen som skyter hos Bergen pistolkubb som kan fortelle meg hvordan og hvilken baner det er, pris, fellestrening, mulighet å skyte utenom fellestrening?

 

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter hos Bergen Pistolklubb. Der er 25, 50, og 10 (15?) meters baner, pluss at det skal være innendørs luftpistolbane i det nye klubbhuset. Vet ikke helt om denne er operativ ennå.

 

Skivene er av papir, isopor og tre :mrgreen: Det er vendeskiver på 25-metersbanen. For 2 eller 300 kroner i depositum får du nøkkel til boden der skivematerieller står samt til bommen.

 

Medlemmer kan skyte mellom 9 og 21 fre-lør, hvis det er lyst og det ikke er stevne eller trening. Jeg har aldri greid å komme meg på noen av fellestreningene (bortsett fra en, og den ble avlyst pga treneren kunne ikke ;) ), pga jobb/unger.

 

Det er veldig hyggelige folk der som alltid har tid til å mase litt mellom seriene.

 

Husker ikke i farten hva årskontingenten er, mener det er 1500,- eller noe slikt. Så koster det en hundrelapp pr. runde på feltstevner o.l., det er vel vanlig praksis rundt om.

Link to comment
Share on other sites

Åpningstidene for banen er vel 08:00 - 21:00 dersom det ikke er mørkt/skumring, og dette gjelder mandag til lørdag. Det er dårlig med fellestreninger, egentlig. Men klubben har alt av øvelser (bane, felt, PPC, svartkrutt og dynamisk [inkl rifle]).

 

De fleste klubbene i Bergen har avviklet ordningen med pengepremier på stevner, derfor koster det kr 60,- for approberte stevner (og 20 kr for klubbstevner).

 

Vi har i dag luftbane i kjelleren på Stemmemyrshallen ute med NHH, denne har elektrisk skivetrekk. NOP Haakonsvern benytter også denne banen. Det nye klubbhuset på Laksevåg/Kronegården har 10 m luftbane med elektroniske skiver fra Megalink, og denne blir tilgjengelig 24/7 så fort huset ferdigstilles. Forhåpentligvis flyttes stevnene fra Stemmemyrshallen til den nye banen ila. desember.

Link to comment
Share on other sites

Da ville jeg kontaktet styret på forhånd og fortalt situasjonen, og spurt om det går greit å ta en prøverunde på anlegget.

Oppslag på banen sier iallefall at personer som ikke er medlem av klubben må ha styrets tillatelse til å bruke anlegget utenom konkurranse sammenheng.

 

-Dolken via Galaxy S3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...