Jump to content

Kjøp av rifle 6,5x55


halvardund

Recommended Posts

Min forståelse av tingens tilstand, er at det er best å være så specifik som mulig. Dersom du ikke har sett deg ut noe spesifikt våpen, men vet at du skal ha det i kaliberet 6,5x55, bør det holde.

 

Ellers vil jeg anbefale deg å lese noen tråder i forumet Lover og regler (http://www.kammeret.no/forum/viewforum.php?f=8), har funnet mye god info der.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke tull fra vk hvis man selv sier at man skal handle privat? Da er det jo bare reglene som sier at sånn er det. En annen ting er at denne praksisen i det hele tatt eksisterer. Selgers opplysning kommer jo på papirer uansett. At det for å sjekke om selger faktisk har våpenet reg på seg selv ok alt ellers er ok er greit nok, men de opplysningene får man med en tlf på kammeret. Har gjort dette flere ganger, og spurt om det er riktige opplysninger jeg har fått av selger. Leverer utelukkende åpne søknader uansett. Noen ganger er ikke den strøkne rifla så fryktelig strøken likevel. Da slipper man mye styr med å få plass til ny selger på søknaden.

 

Edit: Hjemlet og hjemlet...det står skrevet bak på søknaden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...