Jump to content

Ny pris på Zeiss classic 2,5-10x50 på xxl


Ilatad

Recommended Posts

Kjøpte meg ny kikkert idag, en Zeiss classic 2,5-10x50 på xxl. til min store glede så jeg at de hadde satt ned prisen enda mere :shock::D

den koster nå 5990,- :wink:

LØP OG KJØP :)

 

mulig det ligger et emne som jeg kunne skrevet dett i, men ettersom søkefunksjonen er nede lagde jeg et nytt emne.

Link to comment
Share on other sites

Det er det fine med XXL, ta med kviteringen og du får mellomlegget tilbake.

Kona kjøpte joggesko til 799 som kosta over 1000 på sportshuset, uka etter kom tilbudsavisa til XXl, da var de plutselig på tilbud til 599, hu dro innom neste gang hun var i nærheten og hentet kr 200-

Husk at de ikke forteller deg på en lørdag at varen kommer på tilbud på mandag, du må selv følge med.

Link to comment
Share on other sites

Fint at prisen har sunket. Kjøpte en til gml pris til Tikkaen 01.08. så det hjelper ikke så mye for meg. Byttet ut en Zeiss conquest 3-9x50 som jeg ikke var helt fornøyd med og forventningene var ganske høye. Kikkerten er OK og noe bedre enn Concuesten men jeg må innrømme at jeg er litt skuffa. Skarpheten i kantene er ikke topp. Var på rådyrjakt i kveld og ble lite imponert også over skumringsegenskapene til denne kikkerten. Her ble det (for) tidlig tåke. Har en Nikon Monarch Gold 2,5-10x56 (u lys) på sakoen og denne (som selvsgt har litt større objektivdiameter) er klart bedre, særlig gjelder dette skumringsegenskapene som er vesentlig bedre enn Zeissen. Hører bare godord om classicen og den er som sagt grei nok den men hadde jeg visst det jeg nå vet etter nesten daglig bruk sida bukkejakta starta, hadde jeg ikke kjøpt denne kikkerten men derimot en Nikon med lys til samme prisen. Til dagjakt er dette en god kikkert men skal du sitte og vente på hjorten eller bukken en tidlig morgen eller kveld er ikke dette kikkerten. Vel er 5990 billig for en Zeiss men mye penger for meg.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Classicen ikke er god nok til skumringsjakt har det etter min mening mer med objektivdiameter å gjøre enn med optisk kvalitet. Jeg har Victory i 2,5-10x50, og jakter hjort med en kamerat som har classic 2,5-10. Jeg kan ikke si at jeg kan skille de to siktene fra hverandre når det kommer til skumringsegenskaper. Vi har ligget på post sammen og sammenliknet siktene natterstid, men ikke kunnet se noen vesentlig forskjell mellom dem. Min oppfatning er at dette er så godt som jevngode sikter, med unntak for at du ikke har lotutec på classic. Denne forskjellen gjør seg imidlertid ikke gjeldende før i regnvær, og er økonomisk sett litt vanskelig å forsvare (dobbel pris)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nokon som veit om XXL har dette kikkertsiktet fortsatt? Eg fann ikkje noko på nettsida.

 

Trur det blir å byte ut Conquesten. Eg blir ikkje heilt klok på denne kikkerten (montert på Sauer 202). Augeavstanden blir liksom heilt feil då okulardelen er veldig lang på Conquesten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...