Jump to content

Kjøp for oppbevaring og overføring av eierskap?


razumny

Recommended Posts

Etter mye ettertanke, har jeg kommet til at jeg skal starte med hagle, og gå videre på rifle senere. Mest fordi jeg har innsett at jeg er en bedre hagleskytter enn rifleskytter.

 

Det har seg slik at jeg har fått et godt tilbud på en pent brukt hagle, og hadde slått til på rappet, hadde jeg bare fått unna jegerprøven.

 

Jeg har en mulig vei rundt det. Mine svigerforeldre har begge gått jegerprøvekurs, og jeg vet at de har plass i garderoben til en kal. 12 O/U. Kan de kjøpe den og oppbevare den til jeg har fått tatt jegerprøven, for så å overføre eierskapet til meg?

 

Har jeg forstått ting riktig at gangen da blir som følger:

1: Mine svigerforeldre søker om ervervstillatelse

2: Når de har fått tillatelsen, plukker de opp hagla, og oppbevarer den hos seg

3: Jeg tar jegerprøven

4: Jeg søker om ervervstillatelse

5: Når denne er i mål, sørger vi (sammen) for å få hagla skrevet over på meg, på samme måte som ved et privatsalg

 

Et praktisk spørsmål i denne sammenhengen: Kan jeg betale for hagla, i deres navn, eller må de også betale for den?

Link to comment
Share on other sites

Et praktisk spørsmål i denne sammenhengen: Kan jeg betale for hagla, i deres navn, eller må de også betale for den?

 

Du kan betale for haglen.

Våpenkontoret bryr seg ikke om hvem som "eier" våpenet, eller hvem som betaler for det. For alle praktiske hennsyn, er det da en av dine svigerforeldre som er eier av våpenet.

 

Det er mulig at du slipper nytt gebyr når den i fremtiden blir overført på deg. Du kan høre med våpenkontoret om dette.

Link to comment
Share on other sites

Våpenkontoret bryr seg ikke om hvem som "eier" våpenet, eller hvem som betaler for det. For alle praktiske hennsyn, er det da en av dine svigerforeldre som er eier av våpenet.

OK, den er god. Jeg regner med at jeg da også har forstått gangen i det hele rett? (Ja, jeg erkjenner at det kan se ut som et "idiotspørsmål", men eg synes det er best å være på den sikre siden her.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...