Jump to content

Baneskyting: -Hvilken to-foter?


Spinnacker

Recommended Posts

Skal ha to-foter til baneskyting, og har bestemt meg for å gå for Harris to-foter. Noen som kan anbefale en god netbutikk med gode priser på disse, og evt. hvilken to-foter jeg bør velge? Ser det er mange varianter, og jeg er ikke så flink med betegnelsene og forkortelsene på disse :oops:

 

Model BR: (Bench Rest) Lav tofot med justerbar høyde fra 6" til 9".

Model L: (Light) Justerbar høude fra 9" til 13".

Model H: (High) Justerbar høyde fra 13 1/2" til 23".

Model 25C: Justerbar høyde fra 13 1/2" til 27".

 

Series "M": Føttene er fjæret i høyden, og knapper frigjør føttene (en knapp per "teleskop-del").

Series "S": Vugge.

 

Jeg kjøpte min Harris LM-S på XXL for 1100-1200 kroner. Som betegnelsen sier så er dette en tofot for liggende skyting med fjærbelastede føtter og med bugge.

Link to comment
Share on other sites

Prøv http://www.triadtactical.com.

Jeg kjøpte en S-BRM derfra, det vil si en 6-9" tofot med vugge. Ta også med en Pod-loc, dette er veldig fin løsning du lett monterer på.

Til kun baneskyting er denne ideell for min del, bruker mest 6-7" i høyden. Bruker aldri 9", så en større variant hadde ikke vært aktuell for min del.

Den har "notched legs", det fil si hakk i beina som du justerer den i høyden med. Skulle du jaktet mye og det på mykt underlag og varierende terreng, kunne nok en større vært bedre. Men til baneskying, skyting fra flat mark og fjell/skogsvei etc er denne ideell.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk i dag Adapteren fra Midway til skinna på Sauer 200 STR, passet akkurat :) Dette er en Harris type 6A kjøpt her: http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=511713

Hvordan jeg klarte å få den lille tingen som originalt koster 120kr på Midway til en endelig sum av 300 kr vet jeg ikke helt.. :oops:

6-9 versjonen av Harris passet veldig fint til 200 STR-en, som begynner å bli en skikkelig banerigg etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...