Jump to content

Ny jeger og trenger guiding og tips.


froynes

Recommended Posts

Hei

 

Nettopp tatt jegerprøven, og skal kjøpe mine første våpen. Har jaktet en del, men ikke eid eget våpen. Jeg kommer til å jakte hjort og vilrein for det meste. Har i grunnen bestemt meg for 308win, men vurderer å kjøpe systemrifle, enten Heym, Blaser, Strasser, Sauer eller Merkel. Er usikker på hva jeg bør velge, og hva som er best. Viktig for meg er at den ikke er for tung da det blir lange vandringer på reinsjakta. Av hagle har jeg sett meg ut en beretta ultralight, hvis noen har erfaring med denne haglen setter jeg stor pris på råd.

 

Har lyst på islands tur, med jakt og fluefiske, om noen har gjort lignende ønsker jeg tips om dette :)

 

Håper jeg med tid og stunder kan bidra i forumet.

 

Mvh Mattis

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til jegerstanden.

Er sjøl godt fornøyd med Blaser R93 i 308w. Men det er ikke sikkert at det er det beste valget for deg. Alle riflene du har nevnt er gode våpen. Et tips for å få mer info er å bla igjennom underforumene Rifle og Hagle og lese de trådene som virker interessante. Pleier ofte å gjøre dette selv når jeg lurer på noe, det ligger utrolig mye god informasjon her. Etterpå er det greit å ta en tur ut i butikker som fører de forskjellige våpna og se hvem som gir deg godfølelsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...