Jump to content

Kjøp av skinne med moa20 pluss noe annet


mortens61

Recommended Posts

Hei!

Gjorde et innkjøp over dammen hvorpå jeg skrudde på skinna på min Sauer 202. Det sto at den hadde en stigning på 20 moa,hvilket jeg i ettertid skjønte var ganske mye. Jeg testet feste med min sedvanlige kikkert Zeiss victory 3-12x56. Da jeg skjøt inn på 100 meter bommet jeg totalt på en pappskive 1x1 meter. (Kikkerten var dead on med andre klakker og fester) . Tok en vurdering og satte opp pappfiguren på 30 meter for å hele tatt å få inn et treff for justering. Bommet totalt på skiva da og. Så på kulenedfallet at den fortsatt lå under. Skrudde høydejusteringen på maks opp. Skjøt et skudd til, og da lå den fortsatt 15 cm under bullseye. Grublet litt for meg selv. Så tok jeg og så på skriften der 20 moa sto og lurte på om den var satt på feil vei. Skrudde av bøylefestene og snudde på kikkerten. La ann og skjøt et prøveskudd til,da satt kula på oversiden. Har i ettertid skjønt at dersom man ikke har endel knepp og gå på vil ikke skinner med høy moa være aktuelt. Skruene ligger nå på samme side utkasteren er(altså høyre side) Er det ikke standard at skruene skal sitte på motsatt side av utkaster? Slik at den ikke innvirker på utkastet av hylsene? Vurderte faktisk og ta av hele satsen og sette på gamle klakker og kikkertfester,men alt gikk greit til slutt mer eller mindre

Link to comment
Share on other sites

kjøper gjerne den 20 moa skinna di vist du tar den av

Hei Red neck!

Som jeg prøvde å beskrive i mitt innlegg,så klarte jeg å fikse det. Det var vel egentlig en beskrivelse av at man ikke har tatt forbehold i en skinne med såpass mye stigning og t.o.m satt den feil vei,slik at moa'en gikk i negativ retning. Slik jeg forstod det. hehe. Systemet er B.A.M lagd av ATN i USA til informasjon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...