Jump to content

Ringen på Peewee fløyta


TikkaReven

Recommended Posts

Siden søkefunksjonen ikke fungere til meg må jeg nesten poste et innlegg.

Fikk Peewee fløyta i dag, så tenkte jeg skulle øve litt nå.

Hvor skal ringen være for å etterligne hareskrik? Rådyrunge?

 

Bør jeg bruke hareskrik på rev? ellr funker også nødskrik av rådyrunge på reven?

 

 

Hvor ringen skal være er nok et vanskelig spørsmål siden det kan være vanskelig å få den plasert nøyaktig på millimeteren, selv har jeg rotet bort/kasta ringen for lenge siden grunnet akkurat det problemet med å få den plasert rett. Når jeg i tilleg ikke gadd å kjøpe instruksjonscd`n ble den bare i veien for meg.

Når jeg blåser bruker jeg tennene isteden for ringen for å få sånn nogenlunde rett tone. Er vel det hareskriket som jeg prøver å etterligne tror jeg, (fikk litt instruksjon og forklaring av en kompis en gang)

Dette er nok ikke så effektivt som å lytte til cd`n eller lignende og så trene slik at lyden blir mest mulig optimal. men det lokker inn rev alike vell.

 

Vil tro at begge deler funker og kan garantere at hareskriket funker.

Vil anbefale deg å kjøpe cd`n eller finne en fil ett sted på nettet å høre på slik at lokkingen blir mest mulig optimal. Mener det lå en slik en gang på en tråd på SL, er litt usikker.

 

lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Glimrende link til film, har cd fra steinkjær. Men låten er ganske forskjellg fra film snutten på linken og "opplærings" CD`.

Har lokket 2 reve valper i sommer/høst, men fikk litt ekstra inspirasjon av den video snutten.

Ellers har jeg kastet bort gummi strikken som va rundt plast strået. Bruker også det som er igjen av fasaden på smilet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...