Jump to content

Fersk jeger på utkikk etter en hagle.


Breitler

Recommended Posts

Hei igjen. jeg tok jeger prøven i fjord sommer men har ikke hatt muligheten til å få jaktet siden jeg ikke har noen våpen.

Men nå som lommeboken tilater det ser jeg etter en hagle i pris klassen rundt 6000 - 10 000 kroner.

jeg skyter links og som jeg har opfattet er en O/U hagle noe jeg burde kjøpe.

 

jeg har tittet litt rundt på webben og kom over denne: http://wingevapen.no/index.php?do=product&id=4014

Prøvde å sende en mail til winge men fikk desverre ikke svar.

spørsmålene mine er

Er det Cast in eller Cast off eller ikke noe cast i det heletatt?

Er dette en Bra første hagle ?

jeg er rundt 170 og spinkelt bygd.

 

takk på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Se etter brukt Beretta Silver Pigeon på finn dott enno ;) Er fullt mulig å få seg super kvalitetshagle under 10 store riksdaler og da innenfor ditt budsjett. Jeg fikk meg beretta hagle godt under 10 store og da bør det være mulig for flere :)

Mulig det er litt verre hvis du har dårlig tid, men følger du med framover så ordner det seg ;)

Link to comment
Share on other sites

Du er i hvert fall nødt til å finne deg en linkshagle, ellers ender du opp med å sikte ved siden av sikteskinna. Du er nødt til å ha cast off riktig vei. Utvalget av linkshagler er dårligere enn for høyrehagler, og de er gjerne en tusenlapp eller to dyrere.

 

Halvauto er for øvrig en mulighet. Hos flere merker (bla Benelli og Beretta m.fl.) kan man snu shimsene og snu sikringen slik at man kan bruke dem som links (jeg har gjort det, og det funker bra). En slipper i hvert fall å lete i måneder og år etter hagle. For øvrig får en også rene linkshagler av disse, med hylseutkastet på venstre side.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...