Jump to content

blaser spørsmål


freezingduck

Recommended Posts

En par kjappe spørsmål bare;)

Ser at det ligger mange løp til blaser ute på finn som ikke finnes i kaliberoversikten til blaser.

.300RUM, 6,5-284, osv

Har de suttet å levere disse kaliberene?

 

Hvis jeg kjøper en R8 eller R93 i 6,5x55 med standard løp og vil ha en semi weight løp i fks. .300wm, er stokken fortsatt freefloat med det tykkere løpet og tofot.

Ser at utrolige mange rifler er for slapp i stokken når du setter en tofot på:-(

 

Montasjen til blaser, hvor stødig er den?

Har erfart at stødige og dyre ringer er et must på presisjonsvåpen, den ser jo ganske tynn ut.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil bruke Semi Weight løp må du ha en stokk med videre løpskanal. Det går helt fint å bruke standardløp i denne, rikelig frilegging, og stokken er stiv nok til å bruke tofot (mine erfarinegr er med R93 Professional Semi Weight stokk og løp i SW, Standard, Attache og Magnum profil, samt hagleløp kal. 28)

Montasjen er etter mine erfaringer 100% pålitelig, solid og repetisjonsstabil. Jeg demonterer og bytter frem og tilbakemellom løp ofte, har aldri opplevd treffpunktavvik. Ringene er av aluminium og skinnen i stål. Bruker du skinnemonterte kikkerter eliminerer du alt lettmetall. Det finnes forresten også picatinny-skinner i stål som går med den samme hurtikoblingen på løpet.

OBS! Jeg flytter ikke sikter mellom løp.

Link to comment
Share on other sites

I rekkefølge:

- Magnum-løp går i standardstokk med unntak av de groveste Afrika-kalibrene.

- Jeg ser ingen ulemper med SW-stokken - den gir mer luft rundt standardløp og større fleksibilitet for tilpasning.

- Har ikke gjort bruddtester :wink: men har ikke inntrykk av at den er svakere enn standard.

- Det må du høre med en forhandler om, jeg kjøpte riflen min brukt. SW løpene er dyrere enn standard.

- Hensikten med de forskjellige løpsprofilene er primært å påvirke balansen i våpenet for forskjellig bruk. Jeg synes SW gir en balanse som er godt egnet for postering og for liggende slyting med tofot, mens Attaché er helt suverent når du skal gå langt. Standard er hårfint tyngre enn Attaché, magnum har profil som standard, men er 8cm lenger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...