Jump to content

Noen som har kjøpt optikk over disk i NewYork eller Chicago?


dr.pedersen

Recommended Posts

Nå har jeg ikke all verdens erfaring med Chicago og New York,- men vil tro hun kanskje må lete litt for å finne butikken med det du vil ha.

 

Har bodd/vært en del rundt i USA, sist nå i sommer. Min mening er at det er relativt sett ikke mye å spare på å handle optikken i USA kontra å handle fra USA (foran dataen i Norge).

 

I de fleste butikkene du finner i USA,- ligger ofte prisene en del over de rimeligste nettbutikkene. I tillegg må du slenge på lokal (state) salestax på ca. 10%.

 

I tillegg må dattera di reise rundt og bruke kanskje dyrebar ferietid/transportkostnader på å handle inn siktet, shopping/handling du mye enklere kan gjøre selv via nettet.

 

I tillegg vil det hun kjøper av kikkert/avstandsmåler gå inn i hennes momsfie kvote på 6000,- (som hun kanskje ellers vil benytte til andre innkjøp).

 

Ble litt OT dette kanskje,- men bare mine synspunkt rundt saken.

 

Hvis tingene skal handles der borte,- ville jeg brukt tid foran dataen og funnet frem til friluftsbutikker i Chicago/New York ala vår norske XXL. De kan ha liggende. Ofte er det imidlertid vanskelig å få tak i de dyrere modellene,- oftest consum-produktene de har inne.

 

Kjeder som Wall-mart selger våpen + optikk (i noe begrenset utvalg).

 

Ellers har du noen Cabelas butikker i diverse retninger utenfor Chicago. De har kanskje det du er ute etter til en ok penge hvis dattera de er i nærheten. (Var innom en slik selv nå i sommer).

 

Selv ville jeg nok i utgangspunktet bestilt optikk på nettet hos

 

www.theopticzone.com

 

Har gjort det en håndfull ganger - både mens jeg bodde i USA og hjem til Norge. Knirkefritt for min del og har heller ikke hørt noe negativt fra andre.

 

Event. hvis dattera de skal være stasjonert på en bestemt adresse en tid,- bestiller du/hun det du skal ha fra theopticzone til denne adressen. Send dem en e-post før du bestiller,- og forklar saken, og sjekk at de leverer innen dattera de reiser igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan gjerne anbefale B&H i New York City. Dette er en gedigen foto/video/audio-"superstore" og de har også en del optikk i hyllene. Jeg er litt usikker på hvor mye de har av kikkertsikter, men jeg kjøpte iallefall en kikkert der og fikk se/klå på mange ulike modeller. De tilbyr iallefall en god del kikkertsikter på nettsidene sine så noe har de garantert i butikken også. Prisene er sikkert ikke like lave som på nettet, men butikken er uansett verd å ta turen innom. Den drives hovedsaklig av skikkelige jøder med kippa og lange krøller, og de holder stengt fredags ettermiddag og lørdag, men er åpen på søndager. Det er mye artig utstyr å titte på der og et aldri så lite kultursjokk for en nordmann som er kristen by default. :D

 

Forresten gjorde jeg det slik at jeg bestilte en del utstyr via nettet til hotellet jeg bodde på, noe som gikk helt fint. Da får man i både pose og sekk; best pris og utvalg, og ingen MVA ved retur til gamlelandet. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei, og takk for synspunkter. Jo, jeg er enig. Det greieste er trolig via internet og post. Ønsker meg den nye Bushnell Elite 6500 4,5-30 x 50 Mil-dot. Får den rimelig på TheOpticzone.com ca 730 dollar. Det hele hadde nok vært enklere om det var meg selv som skulle over til USA.

Stig :)

 

Hvis du da forutsetter kursen på dollart til 5,83 og frakt til 35$ blir vel totalprisen hjem til deg på ca 5820,- alt inkludert

 

(730$ + 35$) = 765$ x 1,0375(VISAS vekslingsgebyr + OptiZones 2% surcharge) x 5,83 (vekslingskurs) = 4627,-

 

765$ x 0.25 (mva sats) x 5,80(tollvesenets sats på $) = 1109,-

 

Tollgebyr: 90,-

 

ESTIMERT TOTALPRIS: 5826,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...