Jump to content

Gratis vestlaikahann til rette vedkommende


Truls

Recommended Posts

Med tungt hjerte har jeg bestemt meg for å gi bort min staselige vestlaika hannhund. Han er syv år gammel og svært kraftfull. En flott kar som er offentlig godkjent ettersøkshund (med førstepremie på blodspor) og som mer enn gjerne tar en omgang med gaupe. Han loser bjørn og elg og lar seg enkelt fyre opp på fugl og nær sagt hva som helst annet. Grevling synes han åpenbart er veldig artig. Dessverre synes han det samme om sau, men hittil han han bare stilt dem opp.

 

Problemet er at han er altfor avhengig av meg når vi er på jakt. Men med andre søker han mye bedre. Likevel har ikke jeg anledning til å holde en hund for at andre skal jakte med ham, særlig ikke når jeg har to hunder til. Jeg har derfor tenkt å gi ham bort gratis til noen som vil drive allsidig jakt, gjerne rovviltjakt siden det er der han er best, men også elgjakt. Men det aller viktigste er at han får det godt og mye kontakt med flokken sin.

 

Det høres kanskje for godt ut til å være sant, men denne gangen er det dessverre det.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Løfter opp denne. Truls har nå vært hos meg en stund. Søket hans er fikset. Ca 10-15min. God fart. Godt påheng. I mitt eie er det skutt elg for han i stålos. Flere stoful. Å noen rever. Den siste tok han selv.. har satt flere gauper opp i trær. Han viser stor iver og sporer jerv med godt mot og fart. Meget sosial. Grunnet ny jobb føler jeg ikke at truls får nokk oppmerksomhet. Å ønsker derfor å finne et nytt hjem til han. Så er du den rette for truls. Ta kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...