Jump to content

Inatur storfugl


porkpicker

Recommended Posts

Hmmm, så det kan altså være verdt et forsøk. Lurte på et forsøk på no toppjakt. Og vurderer å la hagla ligge hjemme.. Var dine på støkk, eller så du noe i kronene rundt om?

 

Har jaktet en god del i Sølverksskogene opp igjennom årene, ringte til Statskog-kontoret på Kongsberg for 3-4 år siden å lurte på om det var lov å bruke rifle ifbm skogsfugljakta.

Dette var i desember etter at snøen hadde lagt seg. Det stod ikke noe spesifisert på kortet, men fikk beskjed om at rifle ikke var tillatt å bruke på fuglejakt på terrengene i Kongsberg

på grunn av at terrengene er forholdsvis bynære. Rifle kunne bare benyttes på elg, rådyr og rev.

Link to comment
Share on other sites

Mente ikke at det var din feil eller noe. :oops:

 

Mange folk har meninger om alt mulig, men er ikke tilstrekkelig orientert.

 

Her info fra Statskog:

Ofte stilte spørsmål

Spørsmål: Skogsfugljakt: Er det tillatt med toppjakt (dvs rifle på tiur med mer)

Der ikke annet står på tilbudet er dette tillatt. Jegere plikter til å holde seg orientert.

http://www.statskog.no/jakt/Sider/oss_jakt.aspx

 

 

På aktuellt tilbud og jaktinformasjonen er ikke toppjakt nevnt på noen måte, og slik er det på alle Statskogterrenger jeg vet om. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvor klarte dere å finne ut at toppjakt ikke var greit? Har lest alt som står på sidene tror jeg, men ikke funnet noe som sier at det ikke er lov.. Fint om du kan gi en henvisning eller et kontaktnr så jeg kan få et 100%sikkert svar. Hagla virker den også, men det er mange år siden sist jeg var ute på riflejakt etter pippen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...