Jump to content

Oppgradere eller kjøpe ny?


ShockWave

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Firearms Co. Alpine .30-06 som hvor kolben sprakk på tidligere i høst. Den er nå limet av en våpensmed men jeg fikk beskjed om at den kansje holdt ut denne jaktsesongen.

Siden dette er et ganske uvanlig og ukjent merke i norge lurer jeg nå på hva jeg skal gjøre.

1. Bytte skjefte

2. Kjøpe et nytt våpen.

 

Det jeg har funnet ut om rifla er at den er basert på en mauser 98 avtrekk og løp men jeg er ikke helt sikker.

http://www.northwestfirearms.com/rifle-classifieds/27343-delete-30-06-firearms-co-ltd-england-parker-hale-delete.html Identisk med denne.

Jeg har sett på GRS skjeftene men trenger tips/råd om evnt andre skjefter.

 

Har sett meg ut en pris på rundt 10-12 tusen for en ny rifle men vet ikke helt hva jeg burde velge. (har kikket på Tikka t3 hunter og Remmington 700sds men tar imot andre råd med takk)

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har en Firearms Co. Alpine .30-06 som hvor kolben sprakk på tidligere i høst. Den er nå limet av en våpensmed men jeg fikk beskjed om at den kansje holdt ut denne jaktsesongen.

Siden dette er et ganske uvanlig og ukjent merke i norge lurer jeg nå på hva jeg skal gjøre.

1. Bytte skjefte

2. Kjøpe et nytt våpen.

 

3. Begge deler :mrgreen:

 

Legg ut noen bilder av sulamitten, så er det kanskje noen her som har tips til hva som passer , så kan du sikkert få tak i nytt skjefte for en rimelig penge

 

edit: enig med wolverine - en boyd laminatstokk burde funke bra

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En kamerat har en Parker Hale i 308 W - han har vel hatt den i over 30 år, og den gjør OK jobb. Den har et nøttetre-skjefte med Monte Carlo og et pent utført forskjefte.

 

Parker-Hale bruker ordinære M98-kasser ("large ring"), og ble solgt under mange forskjellig navn.

 

Enig med Wolverine67 - kjøp et Boyds-skjefte - f.eks. dette (de sender det, når det koster under 100 $), få det beddet av en som kan det - og du har et godt jegerverkøy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...