Jump to content

Marlin 70 22 lr


Blaser_308

Recommended Posts

Har en i ss og synt stokk. Marlin p70ss papoose. Går greit med subsonic ammo. Skyter 4-5 cm samlinger på 100 meter med cci subsonic og cci standard. Bruker jeg kraftigere skyts enn cci standard, går den i øst og vest (10-12 cm "samling" på 100 meter med hissig ammo). Veldig finspist på ammo, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og prøve seg fram til hva som gir samlinger. Er utrolig lett, så er litt vinglete å skyte med. Har byttet stokk til en dragunov for å ha noe bedre å holde i. Ble noe dremling, kapping, og tilpassing men passer fint der det teller. Ble enda lettere, og endte opp med å putte på et solid feste til kikkerten, en større kikkert, og demper.. den ble rett og slett FOR lett og jeg trengte mere vekt.. :) Delte aldri våpnet uansett. Orginal stokken er ræva. Vanskelig å holde uten å komme borti magasinet. Legger du press på magasinet under skyting kan du få mateproblemer. Orginalstokken gjør sånn at bæring med reim er håpløst.

 

Min ser slik ut etter "rambofisering". Støypte kinnstøtte i glassfiber. brukte shampoflaske som form.

kv4x.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har du et bilde av din med den nye stokken??? Eller er det denne du har brukt ->
" target="_blank" target="_blank

 

Takk for ammo tips

ja det er den. Har en kompis som også har en rambofisert papoose. Han heldempet løpet og støypte en forlengelse av stokken i glassfiber for å ha noe å holde i. Helt grei 22, men ikke noe å rope hurra for. Tok sin tid, og mye tukling/forsking før pressisjonen kom seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Kom over noen videoer på youtube om hvordan lette avtrekket. (gratis). Var veldig fort gjort. Avtrekket på min gikk fra ca 2.4 kg til ca 1,2 kg. Brukte den digitale fiskevekta og fiskesnøre til å måle avtrekks vekt. Nå er det slettes ikke værst.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...