Jump to content

Beretta eller browning?


Gjerdrum

Recommended Posts

Takk for svar :)

 

En hver som skal selge hagle til meg påstår at det er browning som er tingen... At berettaen blir tidligere slarket enn browningen pga låsemekanismen til browning..? Noen som har erfaring med en slarket beretta??!

 

Som en tidligere her nevnte så er hverken Browning eller Beretta plaget med slark, browning har kanskje en av de mest slitesterke mekanismene som noengang er laget til en hagle.. Og kanskje vil en Beretta bli slarkete før en Browning.. Men det skjer nok ikke i din tid.. Ei heller om de neste tre generasjonene etter deg skyter med den heller :-) selv om begge haglene er veldig gode våpen så er det to helt forskjellige våpen når det gjelder vekt, balanse, stokk osv.. Har sikkert skutt en 5-6000 skudd med diverse beretta hagler og når en prater hagle rett ut sv esken så passer Browning meg bedre og jeg treffer bedre med de.. Men en kompis av meg treffer bedre med Beretta og sverger til dette.. Så hva som passer hvem best er helt individuelt.. En kvalifisert hagle instruktør vil kunne hjelpe deg et godt stykke på vei ved å oppservere hvordan du monterer haglene.. Får du mulighet til å skyte med begge to så vil forskjellene bli enda tydeligere.. Har vel skutt 50-60 000 skudd med diverse browning hagler og enda ikke hatt en eneste feil med noen av de haglene jeg har eiet. Lykke til med valget.. Vil anbefale deg å se på B 725 også ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ta den som passer best, eller den som må gjøres minst med for å tilpasses akkurat deg.

 

Eneste "store" forskjellen av betydning utover tilpassning, må være at beretta kjører 70-kammer på lettvektsmodellene sine, mens du får 76 hos browning.

 

Men klart, browning-mekanismen ser mer solid ut, selv om jeg vet at beretta fungerer like bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...