Jump to content

RPS VS Vektor brems


villmannen

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Er RPS bremsen "snillere" med sidemannen og omgivelsene enn Vektor, eller ca samme blåsten? Synes det ser ut som om vinkelen ut av portene ikke er like bakovervendt som på Vektor, men vanskelig å se skikkelig på de bildene jeg har sett.

Link to comment
Share on other sites

Kan skrive under på at den stiller seg i samme gata som Vektor med tanke på blåst til sidemann.

deerkiller her inne har en RPS VS på sin 300 WM, og det blåser friskt når han skyter :mrgreen:

 

Prøvde noen skudd med rifla han, og det er ingen tvil om at den fungerer. Nå har jeg kun prøvd Vektor på 6,5x55 og 338 Lapua Magnum (Knut Erik sin) Så vanskelig å sammenligne. Men vil tro dem er ganske like.

 

Har selv en Vektor liggende som skal på Langholdssrifla (Sauer 200 STR), fikk ikke tid til å teste den før jeg dro på jobb, men den skal testes når jeg kommer hjem til jul.

 

Grunnen til at jeg valgte Vektor var innfestinga, og erfaringa til skytterkolleger tilsier at den fungerer

 

John

Link to comment
Share on other sites

Har en vektor og er meget godt fornøyd med den, men kan komme til å trenge en brems til på sikt. På bilder ser vinkelen på RPS bremsen bedre ut mtp å ligge som sidemann vs vektor. Men hvordan det er i virkeligheten kan være noe annet. Noe må det vel være for at det skal virke bra. Får vel bare legge seg ved siden av en og se.

Link to comment
Share on other sites

RPS'en er også et helvete å ligge ved siden av ved bruk på. 300wm og opp. Men du som den funker. Jeg skjøt 50 300 wm fabrikkskudd i helga og synes presisjonen var så som så. Samla ikke så bra på 100, men klarte å treffe en del på 30x30 på 600m. Etter at vi var ferdige og jeg skulle sette på linsedekslene oppdaget jeg at jeg hadde glemt å stramme ringene på den nye kikkerten. Den var helt løs. Kunne skyve den frem og tilbake uten å bruke makt. Men den hadde ikke flyttet seg under skytinga. Det sier litt om effektiviteten til bremsen. Og rekylen føles ikke stort verre enn 308'en min med brems. Jeg har ikke prøvd vektor bremsen, men jeg er ihvertfall kraftig imponert av RPS sin.

 

Sent from my C6903 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...