Jump to content

Fannefjord eller Molde pistolklubb?


olafen

Recommended Posts

Hei!

Har tenkt å begynne med pistolskyting, og lurer på om det er noen som har noen formening om hvilken klubb i Molde jeg bør satse på.

Jeg ønsker både objektive og subjektive meninger om de to klubbene.

Av erfaring har jeg bare et medlemskap i Aukra pistolklubb for snart 25 år siden. Har selfølgelig skutt endel etter dette, men bare type "skyting på hytta" ;-)

 

mvh

olafen

Link to comment
Share on other sites

Må nesten bli Molde pk det, Baneklubb. Men aktiv. Veldrevet klubb, med flinke ildsjeler. Trenere og det hele. At klubben fokuserer på baneprogrammene kan av enkelte oppleves som litt kjedelig, men slik er det mange steder også i egen klubb på Vestnes. Det forhindrer ikke den som ønsker å ha en svært høy deltakelse på feltstevner.

 

Fannefjord er vel lite aktive, utebana er stengt og aktiviteten virker lav. Liten vilje blant medlemmene til å stille opp for klubben, kun berget av en ildsjel. Innebane er samme som Molde pk i skytterhallen.

 

Fannefjord pk ligger mitt hjerte nærmest som den felt klubben den var, men fornuften tilsier at Molde pk har mye mer å tilby.

 

Du har også Eide/Frena pk, de er ikke i Molde så da faller de vel bort. Men det er en god klubb, dessverre kun 22lr innendørs. Men godt miljø og mye konkurranser innendørs.

 

Den beste klubben for allsidig pistolskyting, og med ett kjempegodt miljø er uten tvil Kristiansund pk. Kristiansund har ett godt skytter miljø med en oppadgående IPSC klubb å skilte med, i tillegg til Fredø Metalsilhuett klubb. (Tror jeg den heter).

 

Kort sagt, Kristiansund er den beste byen for skyttere. Men det er nok ikke interessant om man bor i Molde. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...