Jump to content

Min Star singelshot salong


carFun

Recommended Posts

Hei!

Rifla er en Star enkelskudd, går egentlig veldig bra syns jeg, samler bra det jeg har prøvd den etter jeg fikk på en kikkert, orginalsiktet sitter fortsatt på, å holder til 200m ;)

Sitter på en Tascokikkert 4x20

"Demperen" har jeg lagd selv av dassruller,papp og teip..... ;)

Har ikke fått testa om den demper noe særlig enda, venter på finere vær,litt usikker på hvor stille den egentlig kan bli å,smeller endal av sluttstykket :?

 

 

Legger ut et bilde jeg (kamera klikka så ville ikke ta fler akkurat nå)

 

mini2lu8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Flere bilder, etter testen av demperen.

Demperen dempa akkurat sånn som den skulle,var kun innslaget og sluttstykket det kom litt lyd fra :)

Demperen holder til ca 500 skudd ;) Demonterte den etter at jeg hadde skutt ca 150 skudd, å da hadde den begynte å gått litt i oppløsning i innmaten,men ut i fra det jeg kunne se burde den fint holde til 500 8)

Så neste prosjekt blir å lage en i plast som da sannsynligvis skal være litt mer holdbar.... :mrgreen:

Har også tenkt å lage meg en egen stokk til denne, i å med jeg ikke trenger å tenke på at den skal tåle å fange opp rekyls så er det "enklere"...

 

Fikk også rifla til å gå ganske bra, skaut med noe winchester ammo og noe eldgammalt husquerna spesial.

 

 

dscn0971miniyf5.jpg

 

dscn0972minihv2.jpg

 

dscn0975minicz8.jpg

 

dscn0976minijv4.jpg

 

 

Vært artig med litt tilbakemeldinger også........

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at det fins noe litteratur om det, min står "skrevet" i hue mitt ;)

Jeg brukte stort sett bare fantasien og litt logisk tenkning, stort mer trengs ikke for å dempe en salong ;)

Grunnen til at jeg lagde den på den måten er at jeg ikke vil gjenge opp rifla, har nå lagd en ny "prototype" av en brukt axe-boks, har ikke testa hvordan det blir enda,men burde være mer holdbar...

Link to comment
Share on other sites

Har nå laget meg en ny model av en tom axe-boks... Dempingen ble lik som dassrullene, mens holdbarheten er mye bedre...

Merker heller ikke noe forskjell på presisjonen med og uten demper...

Eneste "problemet" som kan skje er at demperen kommer litt ut av stilling om du er litt uforsiktig,så kulene kan komme intil kanten på hullet siden demperen ikke er gjenga eller sveisa fast er det nesten helt umulig å få det helt 100% stabilt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...