Jump to content

Orijen hundefor - erfaringer?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Fikk en pose med Orijen tørrfor da jeg var på dyrebutikken nå. Boxeren min har ALDRI likt tørrfor noe særlig, så det har gått i hermetikk og råfor her i gården. Men dette var han helt vill etter :!:

 

Prisen er jo litt avskrekkende.. Nærmere 800,- for en 13kg sekk :shock:

 

Er det noen som forer bikkjene sine med Orijen?

Link to comment
Share on other sites

Foretrekker selv å bruke et tørrfor med mindre protein,og heller blande med rått kjøtt.Skal man kun gi tørrfor,så blir Orijen av mange regnet som det beste!Grunnen til høy pris er først og fremst at det innholder lite billig fyllstoff som Hvete,ris og mais,og har mye kjøtt og da animalsk protein!Men de lærde strides ennå om hvorvidt det er bra for nyrene å fore med mye protein..Ikke vet jeg..

Link to comment
Share on other sites

Tjo. Problemet er at han ikke rører "vanlig" tørrfor. Har prøvd sulte-metoden, og da sultestreiker han..!

 

Og blander jeg det med noe, da sorterer han det fint ut.

 

Det han vanligvis har spist er vom og hundemat nr. 25. Men denne har han plutselig fått litt avsmak på. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det koster å holde hund, så da bør vel hunden få det foret den trenger! Min er ikke kresen i kosten, gått mye på Labb, nå er det Eukanuba, passer på når de har tilbud på foret, kjøper et par store sekker, er holdbarhet på året på de! Samt de har ziplås på posene.

 

Den får elg, rådyr, hjortehjerter, lever og nyrer også, så han har det passe greit i kosten!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Ja misforstå meg rett her! Pris er egentlig ikke et tema..! Det viktigste er at han får noe han liker, og at dette er sunt.

 

Men med tidligere forsøk på tørrfor så ender det med at omtrent alt blir kastet..! Så hadde egentlig gitt opp tørrfor inntil dette merket kom meg for øret. Han slukte prøveposen på 340 gram. Aldri sett maken hos han! :)

 

Har forøvrig testet alle de vanlige merkene; eukanuba, royal canin, labb, hill osv.

 

 

Sent from my iPhone

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...