Jump to content

kikkert montasje mauser g33/40


Ståle R

Recommended Posts

Hei :)

Har en mauser bergkarabin som jeg tenkte å bruke litt på jakt istedet for att den står i våpenskapet å støver.Kan selvsagt bruke den som den er,har tatt skyteprøven med den tidligere,men kunne tenkt meg noe optikk på den likevel.Men hvordan skal jeg feste det på?Borre i kassa kommer ikke på tale,da får den heller være som den er!Noen som har noe råd?Sett litt på denne siden http://www.thecountryshed.com/mauser_scope_mounts.htm

Er dette bra greier :?:

Link to comment
Share on other sites

Hjelpsomt....

Det skal gå an å montere scout på G33 uten å herpe rifla, det er derfor jeg er nysgjerrig på linken.....

Slik jeg tenker også,greit å bruke denne rifla til noe fornuftig slik att den ikke bare står å støver ned.Kurant elg kaliber har den og,for ikke å snakke om hendig størrelse :D Har skrudd løp/mekanisme over i ett ombygd orginal stokk til m98,passer ikke helt 100 ser jeg men greit nok til bruk.Men lett å hendig ble den:)Tenkte å handle denne montasjen:http://www.scopemounts.com/index.html?instaprice.html

Regner med att g33/40 har samme sikter som vz24?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ingen oppdatering da Ståle ? :) Har full garderobe nå men er fortsatt sugen på å ta med med den gamle berg-jeger'n mer på skytebanen, da annet enn med jernsiktene. Ikke at de ikke funker, funker faktisk bra liggende, men jeg ser ikke ut til å ha taket på den sittende/stående....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...