Jump to content

Erfaringer med Franchi Affinity eller andre kal 20 halvauto?


Peddyslate

Recommended Posts

Min Miroku B2000 Jegetrap kan bli litt voldsom på rypejakt, og noen ganger føles det nesten bokstavelig talt som å skyte spurv med kanon. For rype og mindre fugl, trost, jerpe osv, kunne jeg gjerne tenkt meg ei lett og snerten kaliber 20 halvauto. Det vil og være et perfekt lånevåpen for jenter, siden Mirokuen har stokk som er tilpassa meg.

 

Syns Franchi Affiniti med sine latterlige 2.6kg ser ut som et helt knall våpen å vandre rundt i skogen og skyte "småfugl" med! Er det andre ting jeg burde kikke på? Vurderer og sideligger i kaliber 20, rett og slett fordi jeg har vannvittig lyst på sideligger...

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har en kompis som har Affinity kaliber 12.

Kjempebørse utrolig lett . Lett å treffe med.

Har sikkert skutt ca 1000 skudd uten noen klikk eller problemer. Ser ut til at den fungerer med de fleste 24gr ladninger, den fungerer med gyttorp steelmax. Steelmax er vel en av de slappeste 24gr ladninger.

Men den bør settes inn med olje da den ruster lett.

 

Har selv Franchi i12 predator og denne sliter litt med 24gr ladninger. Predatoren er ca et halvt kilo tyngre.

 

 

Lillefix

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...