Jump to content

Ruger SP 101, 2 1/4" 38 spes.


auvik

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Ikke så få våpen får en liten bevegelse som kommer av hanefall/tennstempelfall/langt og tungt avtrekk som gjør at siktene ikke peker der vi trodde når vi begynte avtrekket. Dette ser man om man tar et avtrekk uten ammunisjon på de våpen det gjelder. Typiske våpen hvor dette forekommer er Glock og double action revolvere med for tunge DA avtrekk. Om man har et grep som ikke passer helt så blir problemstillingen forverret. Dette er et fenomen som man til en viss grad kan trene vekk. Jeg hetser ikke Glock sånn for ordens skyld, jeg har nå bestilt meg en ny G17 som jeg håper kommer i løpet av kort tid. Jeg har også hatt en SP 101 som jeg i dag ser at jeg kunne ha brukt til Spesialrevolver, den hadde jeg for så lenge siden at jeg husker ikke hvordan avtrekket var. Det var sikkert den beste revolveren jeg noen gang har solgt, og jeg må sikkert ha en ny en med en gang :roll:

Bevegelse i våpenet mens hanen faller har jeg også observert på min relativt nye S&W 67, men der bakket jeg ut skruen til hovedfjæren litt og med litt lettere avtrekk ble bevegelsen mindre ved bruk av DA avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...