Jump to content

Rössler-tråden


OlaBrom

Recommended Posts

Hei!

 

Siden jeg ikke finner noen gode tråder om Rössler så tenkte jeg og starte en :smile:

Kjøpte en Titan 6, mest som et spontankjøp grunnet et kjempetilbud, nede på jakt og fiskedagene på Elverum i høst. Er kjempefornøyd med rifla, men holdbarhet og kvalitet vil vel kanskje vise seg først om noen år :mrgreen:

Noen her inne som har mer erfaring med Rössler enn jeg har, som kan hinte hva jeg har i vente de neste årene??

Virker forøvrig som en solid og god rifle så langt 8)

Link to comment
Share on other sites

Skutt ca 200 skudd med den pr. Dags dato, og presisjon er det ikke noe å si på.

Løpet blir fort varmt, men det er vel dog ikke noe tema på en jaktrifle :smile:

Har lyst på 9,3x62 løp i tillegg til 6,5, ikke fordi 6,5 ikke duger, mest for "morro-faktoren" i et grovt kaliber :wink:

Eneste feil jeg kan se på rifla, er att hevarmen ikke låser helt som den skal selv om sikring er i bakre stilling. Får fortsatt løftet hevarmen og dratt bak sluttstykket ca 2 cm bakover før det er stopp. Snakket med leverandør og det var bare å komme med rifla så skulle de reparer det. Men det blir på nyåret, når storviltjakta er ferdig :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også Røssler å er storfornøyd

 

Min er en 9.3x62 med matchløp, 19mm tykt og 61cm langt.

Med åpne sikter, 5 skudd magasin. 2.5-10x56 sikte.

Bestillte også min med mørk å fin stokk, selfølgelig rett stokk,

Ikke det der svinerygg drite.

 

8) skikkelig villsvin børse, men og kommer til å bruke den i africa på plains game.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjøpte meg også denne i høst, sånn rimelig spontant. Har ikke fått skutt allverden med den enda, men det lille jeg har brukt den funker den kjempefint. Samler godt i 30-06 uten at jeg har fått prøvd veldig mye. Liker veldig godt løpsbyttesystemet, virker veldig solid. Syns også den ligger bra i nevene. Avtrekket er ogaå helt suverent etter min standard. Har forstått det sånn at det var de tidlige versjonene som hadde småproblemer. Det skader heller ikke at den er pen å se på i mine øyne hvertfall;-) Kjøpte den rustfrie versjonen og har en zeiss conquest hd5 5x25 på toppen. Venter bare på å få gjenget løpet så den blir litt mer nabovennlig med demper på, så skal mikkel få smake på den:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...