Jump to content

Versa Max problemer


helhog

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Jeg kjøpte i sommer en demobrukt Remington Versa Max fra Jakt & Friluft i Arendal.

 

Foreløpig har jeg kun testet den litt på banen, og frem til nå har det ikke vært noe tull.

Vekslet litt dårlig med Eley leirduepatroner, men alt annet har gått strålende.

 

Men på banen i dag dukket det opp et problem.

 

første serie gikk uten noen feil, og de første 18 skudda av serie nr 2 gikk også slik.

 

Men etter skudd nr 17 eller 18 i runde 2 nektet sluttstykke å låse i bakre stilling, og gikk automatisk frem igjen som om den skulle ladet en ny patron.

Hadde selvsagt kun 1 skudd i kammeret, og ingen i magasinet, men jeg får den ikke til å låse i bakre/åpen stilling lengre. Selv ikke den manuelle "låseknappen" funker, sluttstykket går automatisk tilbake til lukket/skyteklar stilling.

 

Jeg har hatt ut sluttstykke og avtreksmekanisme og renset unna litt skit, men det var igrunn ikke så mye der, uten at det har hjulpet noe som helst.

 

Noen som har vært borti noe slik før?

 

Er dette eventuelt en reklamasjonssak jeg kan ta med Jakt og Friluft? Kjøpte som sagt børsa som en demobørse, så jeg vet ikke hvilke rettigheter jeg har her.

 

Håper noen kan hjelpe meg med denne..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...