Jump to content

Verdi på Tikka M695 m kikkert og demper


anst87

Recommended Posts

God kveld!

 

Har en Tikka M695 (kal. 30-06) med Zeiss Classic 2,5-10x50 m. lys samt A-tec CTM-4 jeg vurderer å selge/bytte grunnet overgang til mindre kaliber, 308 ell 6,5x55 rett og slett fordi jeg er skuddredd..

 

Jeg har hatt rifla siden 2009 og skutt maks 200 skudd med den.. Estetisk har den noen små bruksmerker

 

Noen som vet hva jeg kan forlange for komplett pakke? Og eventuelt kun rifla?

 

Takker for svar..

Link to comment
Share on other sites

De ligger alt for lavt i pris imho til at jeg hadde solgt en slik flott rifle for å kjøpe noe moderne "juggel". Det er to på Finn nå og prisen gjenspeiler ikke hva en slik rifle er verdt sammenlignet med mye annet rart. Hva med å kun bytte pipe på den du har til 6.5x55? En børsis fikser det for deg på null tid og kostnaden er ikke all verden å snakke om. Et annet alternativ er jo å kjøpe evt lade selv med lettere kuler enn hva som er vanlig på 30-06(gjerne mellom 165gr og 185gr). En 150gr. homogen kule ladet til rundt samme hastighet som en 308 gir jo akkurat samme rekyl.

Enda et spennende alternativ er jo å bytte stokken til en GRS jaktstokk. Hvis rifla ikke passer deg skikkelig i dag er det lett å bli skuddredd, men når rifla passer som hånd i hanske skal det ganske mye rekyl til for å føle ubehag.

Link to comment
Share on other sites

+/- 5000kr for ei blånert, litt etter merke, type osv..om den skal gjenges for demper.. ca 1000kr ekstra for rustfri. :)

 

Jeg stemmer for pipeskift hvis du har problemer med 30-06, men har du testa f.eks fusion i 165gr, samt montere ei skikkelig god kolbekappe? Problemet nå er vel at det er vanskelig og få av seg uvanene.. :forvirra:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...