Jump to content

Walther GSP .32 mateproblemer


Ken Adams

Recommended Posts

Har en Walther GSP gammel type trur jeg da den nok er fra 1979. Til denne har jeg en .32S&W topp som krangler.

Denne har vel ikke vart driftsikker i de tre årene jeg har brukt den, men jeg bruker den forsåvitt sjelden. Brukte den på Kretsmesterkap hurtig i går og det resulterte i 4 funksjoneringsfeil på 60 skudd.

 

Det som skjer er at patronen på vei inn i kammeret fastner med framenden i overkant av kammerhullet og blir der klemt fast av sluttstykket. Jeg har trudd at det er rekylfjæra som trenger skiftes ut (ukjendt historie) og eventuellt fjærene i magasinene. Har to magasiner og feilen kommer uansett hvilket som brukes.

 

Skytteren ved min side mente at dette var typisk feil og at det er de fremste delen av magasinleppene som er problemet og at det er å forsiktig klemme dem sammen noe men ikke for mye for da stopper patronen i underkant av kammeret isteden..

Jeg synes dette høres sannsynlig ut, men før jeg går løs på magasinene vill jeg sjekke med mine kammerater her :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...