Jump to content

Erfaringer rundt zeiss counqest hd5 serien?


Tronic

Recommended Posts

Hei.

Kikka på og igjennom denne på jakt og fiske dagene på Elverum. Ble positivt overasket over det jeg så. Nå har ikke jeg sett mer gjennom den en maks 1 30 sek da :lol: men den virket klar og skarp selv på full zom (selvsagt ingen swaro :wink: ) klikkene var også bra. var slike tår nom man må løfte opp for å få justert. Tror det var en 5-25x50 jeg så på ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Var å kikka på alle de 3 nye modellene kikka samtidig både på Victory og Duralyt serien (riktignok kun i dagslys, håndholdt både inne og ute), og det endte opp med en HD5 2-10x42 på Saueren, og en snartur på skytebanen på søndag ble en positiv opplevelse. Klar og fin optikk med sylsskarp retikkel. Bredt synsfelt på 2x forstørrelse. Denne har aluminiumsdeksel over justeringstårnene i motsetning til de litt kipe plasdeklsene på den gamle Conquest serien. Jeg endte opp med standard Z-plex retikkel (retikkel 20) da jeg fant ut at den andre varianten, Rapid Z600, var parallaksejustert for 300 yds. Conquest HD5 har også fått noen av egenskapene fra toppmodellen Victory som bl.a. retikkkel i andre billedplan (IKKE medforstørrende) og LotuTec coating på linsene. Jeg måtte bytte fra 30mm til 1" ringer på EAW svingmontasjen, men jeg liker nå uansett 1" mellomrør best på mindre kikkerter. Synes dette ble mye kikkert for pengene og spesielt da til de hyggelige Zeiss prisene hos den lokale våpenpusheren (Jarle's Jakt & Våpen på Kongsberg).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...