Jump to content

Ladedata til barnes ttsx/tsx 30-06, 156grs?


wildshot

Recommended Posts

Har en tikka t3 hunter 30-06. Har kjøpt og skal lade ttsx 165grs. Har ikke funnet noe særlig med ladedata for denne kula. Derfor håper jeg noen kan hjelpe meg litt på veg. Har n-160 og mrp krutt tilgjengelig, men kan kjøpe et raskere krutt med mindre hylsefylling hvis dette passer bedre? Er opptatt av en god kombinasjon av presisjon og hastighet. Hastighet burde ligge på rundt 850ms++, men vil ikke ligge å ri helt på trykkgrensen. Noen som har erfaringer med akkurat denne kula og kulevekten(165grs)!? Er ikke interessant med 150grs eller 180grs data. Ber folk om å holde seg til emnet og takker for svar :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker denne kulen i mitt 65 cm lange løp. Fyller med 56 g N160. Norma, Lapua og Winchester hylser. Federal 210 hetter. Setter kula til nederst av fremste rille. Gir 865 m/s og 5 skudds serier på 18 mm. Har skutt 2 elger og 3 hjorter med dette oppsettet. Dreper godt og ødelegger lite. Hva mer kan en forlange? Anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Ok takk for svar. Da tenker jeg prøver den ladningen. For noe særlig mer kru en det vill vell bli veldig komprimert. Nå er det vel bare 57cm løp på rifle mi. Så vill vell ikke komme opp i helt samme hastighet som deg. Men kan vell ikke skille no særlig mer en 30ms!? Å det kan jeg leve med:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...