Jump to content

Tilpassing av ny hagl


Bkgundersen

Recommended Posts

Jeg gikk i innkjøp av en Beretta 686 GE sporting (justerbar kolbe) for ikke så lenge siden, men jeg har problemer med å treffe duene etter jeg har fått den innstilt...

Hagla ble tatt med til svein rogne, fikk gode tips samt stilt inn hagla mi!

Vell og merke fikk sidemann bedre service da han var på utkikk etter ny hagle..

 

Men når jeg kommer til leirduebanen for å skyte er det bom etter bom etter bom...

 

Jeg har lest alt mulig rart på nettet at jeg skal se litt av skinna, skal ikke se skinna i det hele tatt, skal sikte langt forran, skal bruke disse chokene på bane og disse chokene til jakt, så jeg er veldig forvirret av alt dette her egentlig!

 

Så hva skal jeg se etter selv for å se at hagla passer, hvilke choker burde jeg bruke når jeg er på bane? og hvordan skal jeg sikte?

Link to comment
Share on other sites

Svaret er.

Få klørne i en brukbar instruktør på banen.

Skyt på papp plate, dette for å se treff bilde.

Løft Kolbe Kammen til du ser skinnen med god margin.

Sørg for at skinnen er i senter av sikte bilde, løp sidene skal ikke dominere siktebildet ditt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Enig med forrige taler. Monter hagla gang på gang noen dager. Gjør så det samme på plate, ikke sikt, klem hode på Stokken, løft hodet, vri hodet eller noe annet tull, Monter hagla og trekk av med senter rett over kornet.

Er hagla passe lang i lengden (kolbe kappen i albuen, 90 grader bøy og ytterste leddet er ca på avtrekkeren) er det cast og høyde på kolben igjen. Sitter svermen med senter skive ca midt eller litt høyere 60/40 er alt korrekt. Skyter du under justerer du kolben opp, skyter du over justerer du ned. Skyter du til venstre justere du kolben mot høyre og omvendt. Sistnevnte gjelder om du skyter med høyre mao ikke links.

Og gjerne med en instruktør, samme også for å luke ut feil når du skyter lerduer

 

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...