Jump to content

Uføretrygdet?


Luxus Lungemos

Recommended Posts

Ser facebook flommer over av aktive folk som forbereder seg til høsten. Det trenes, det reises land og strand, det planlegges, finlesing av terminlister. Å drive med jakthund er en tidkrevende hobby.

 

Man kan nesten få en snikende følelse av at vi ser en ny adel i jakthundsporten. De som har allverdens tid, de som kan spe på lønna fra NAV med noen valpekull i året, de som kan jobbe utallige timer dugnad hos en grunneier for å kunne jakte gratis(men er for syk til skattepliktig arbeid), de som kan holde kurs og foredrag men er for syk til å gjøre et arbeidsslag, de som kan tråle utmarka i dagevis på tross av sin sviktene helse, de som har stua full av medaljer og pokaler fra en lang idrettskarrière og fremdeles ser uforskammet spreke ut, de som stiller på høystatusprøver med nerver av stål men med papirer fra legen at de ikke tåler stress.

 

Sjøl er jeg hundre prosent arbeidsfør, men så sliten på fridagene at jeg ikke har fått plukket multer eller kommet skikkelig igang med jakthundtreningen ennå.

 

Ser fram til neste helg, da er båndtvangen opphevd. Vedder en hundrings på at jeg møter er "adelig" som selv har topptrente hunder og som må kommentere mine hunder med sommerkondis og slapp muskulatur.

 

Den dagen NAV begynner å følge med på jakthundsporten tror jeg festen får en brå slutt for enkelte.

Link to comment
Share on other sites

Tråden stenges.

Interresant nok tema, men ikke innenfor Kammerets vegger:

Vi vil ikke ha:

- Diskusjoner eller postinger om politikk, med mindre tema spesifikt er innenfor sportsskyting og jakt slik dette drives i Norge i regulerte former.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...