Jump to content

Fabarm XLR5


vegga

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Gratulerer med fin hagle. :)

 

Nesten rart ikke flere har prøvd Fabarm og kan dele erfaringer, men det er vel ikke så mange flere enn Jaktdepotet som selger disse? XLR'en var høyaktuell for meg da jeg skulle bytte hagle i vinter. Hadde Fabarm Gamma o/u fra før og var særdeles fornøyd med den. Sørgelig å måtte kvitte seg med den, men "alle" sa jeg må gå over til linksskyting, og den var definitivt ikke egnet siden stokken hadde mye cast off "gærne" veien.

 

Siden jeg måtte prøve links, men ikke var sikker på om det kom til å funke (er venstrehendt og har venstredominant øye, men har alltid skutt høyre, pussig nok, så links er helt bakvendt for meg), ville jeg ha halvauto med mulighet for shimsing i alle retninger. Om det ikke funket, kunne jeg jo bare justere den tilbake til høyreskyting. Dette er verre med o/u...

 

Meeeen, siden jeg er sær og ikke har lyst på noe "alle" andre har, måtte jeg la XLR'en fare i det fjerne. Så også med en del andre merker. Da jeg heller ikke ville ha de aller billigste, samt at jeg ikke ville ha nytt og dyrt, ble det en brukt Beretta 391. I utgangspunktet liker jeg ikke halvauto heller... O/u og s/s er hagler. Halvauto er skytejern. Det var tanken før jeg byttet i hvert fall. Gir feks heller 15 000,- for en førti år gammel Merkel o/u enn 15 000,- for en ny halvauto.

 

Det sære med meg, foruten "gammel-Merkel-dilla", er at jeg ikke har lyst på noe "alle" andre har og sier jeg skal ha. Jeg gjør det dermed motsatt... "Alle" sa jeg skulle ha Benelli. Jeg kjøpte Beretta. "Alle" sa jeg skulle ha 12/76. Jeg kjøpte 20/76. 20/76 fordi det var det Fabarm o/u'en min var (var sær og ville bare prøve det for moro skyld. Falt i grunn for det kaliberet da hagla ble lettere og smekrere). Fenomenalt god børse. Det var sorg i heimen da den forsvant, men stor glede da jeg så hva ny eier gjorde med den etterpå! Den er med i Raunakkes eminente tråd om oppussing av trestokker... Den er altså i gode hender! :)

 

Det som diskvalifiserte XLR var rett og slett at den ikke var å få i 20/76. Så, så sær er jeg... Hadde den vært det, hadde jeg lagt mer penger på bordet til hagle. Da i compositeutgave. I utgangspunktet er jeg ikke veldig interessert i hagle, så "vedlikeholdsfri" frister.

 

Men neste gang, om det funker med links og om jeg bytter ut Berettaen med noe nyere og finere, og går tilbake til 12'er igjen (har faktisk hatt det...), ligger XLR helt øverst på lista mi. Den skal ses og klås på før jeg vurderer noe som helst annet.

 

Fint om du deler mer erfaringer med denne børsa, for det kan også være behjelpelig for andre som er på leit etter ny halvauto. Greit å vite om gode alternativer til Benelli og Beretta halvauto i prisklassen over tyrkerhaglene. :)

 

Hva slags spesifikasjoner er det på hagla di? Link gjerne til info!

Link to comment
Share on other sites

Takk for det!

Det er en links jeg har kjøpt, en av få slik jeg har forstått det som er helt links av halvautomater, også lading og patron utkast.

Blir nok en runde til i morgen på bane. Tar ut magasin plomben slik at jeg får prøvd noen raske skudd. Er det nå kødd med vekslinga er det vel med leirdueammo man merker det.

Uansett er det første hagla jeg kjøper som faktisk funker for meg og er links..

Legger ut erfaringene mine her jeg :D

 

http://www.fabarm.com/web_eng/macrocategoria.asp?i=2

 

Vegard

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Jag har en XLR5 Composit och medlem " Norsk " har en likadan

 

bra vapen , jagat rätt hårt med den senaste året , dock laddar den inte om Steelmax 24 och klubb24 .

 

ett mkt prisvärt vapen i mina ögon , och det är min 11:e automat och jag har haft mest Browning men även Beretta , Benelli, Remington, Mossberg,

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...