Jump to content

325 WSM, rifle med kort låskasse


krisaa

Recommended Posts

Tenker da enten og kjøpe rifle i orginal 325wsm , men da er utvalge begrenset....?

vil ha kort låskasse som utgangspunkt.

 

Så alternativet er brukt rifle + nytt løp og litt børsemaker arbeid.

 

Hvilken rifle anbefaler dere å ha som utgangspunkt når jeg ønsker kaliber 325 wsm

Link to comment
Share on other sites

Remington seven er bra utgangspunkt.

det samme er Winchester sin korte kasse. Det annonseres en del rsaum / wsm på forumet og finn av og til.

Disse er ofte svært gunstige i pris og på disse tilkommer det kun løpsbytte, så er du i mål.

Jeg har nettopp satt sammen ei lita kort børse basert på Winchester wsmkasse og denne kan anbefales.

 

Du trenger ikke rsaum / wsm som utganspunkt. Det lar seg gjøre med ei std 308 børse, men det løper fort på litt ekstra børsemakerutgifter for åpning av støtbunn, tilpasse mating osv.

Med ei original short magnum fra fabrikk som utgangspunkt ligger du litt forran med tanke på funksjonering, kostnader osv.

 

Lykke til, spennende tider i møte 8)

 

Ellers er jeg enig med Yhaug, ei 458 pipe i en eller annen kreasjon hører med på slike prosjekt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en trend på korte patroner med stor diameter og alle tenkelige kulediametre som levde i beste velgående før Winchester, Ruger og Remington hev seg på lasset. Se bla Lazzeronis kreasjoner. Det finnes også en nettside for noen som har utviklet grove kalibre fra 9,3 til .500" for storviltjakt på korte patroner, se www.b-mriflesandcartridges.com. Disse har også gjort en god test av div storvilt kuler som er interressant.

Det finnes også diverse vilkatter basert på WSM hylser. Jeg tror det finnes brotsjer i omløp på en del av disse villkattene, så det er gode muligheter for god ytelse på korte låskasser nesten uansett hvilken kulediameter man velger.

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg særdeles enig med ATK om en ønsker seg noe helt eget.

For min siste 450 Marlin har denne: www.b-mriflesandcartridges.com/9-3-B-M.html

vært mal. Jeg valgte dog et std kaliber der hylser og kule er hyllevare hos Alvestad.

Korte "safarilookalike" :mrgreen: har fasinert meg, og nå er vi snart i mål. Hylsefikling derimot, er jeg dårlig på :wink:

 

Det fine med ruger, remington og Winchester er at kasser er å oppdrive til gode priser.

 

325 WSM lyder spennende og prestanda har den jo.

Sett opp ett budsjett, finn ei kasse å bygge på og kjør på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

ok, Får prøve å følge med litt på finn.no etter enn med kort kasse og overkommelig pris.

 

enig med at wsm er ett godt utgangspunkt til litt grovere kaliber, tenkte faktisk på en 350 wsm!, eller noe lignende. vet ikke om det finnes brotsjer og dier for dette,Dvs.9mm kule,

9,3 som det var linket til, er jo et alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...