Jump to content

.300wm i forskjellige rifler


freezingduck

Recommended Posts

Er det noen som kan si meg vekt og om hvilken nøyaktighet du kan få ut av en R8 i 300wm?

Tenkte egentlig at jeg skulle kjøpe meg en R700 Sendero, men skal uansett ha meg en R8 eller en 202, så hvorfor bruke opp en plass i garderoben på en 300wm som sikkert skjeldent vil bli brukt.

Tenkte å kjøpe et systemvåpen i følgende kaliber.

6,5x55 til hjort, rein og rev.

9,3x63 til elg, villsvin og korte hold til bjørnejakt.

Hvis sjansen skulle by seg til å komme seg på bjørnejakt eller elgjakt med litt lange hold, tenkte jeg på ei rifle i .300wm med s&b 3-20x50.

Er DFS skytter og hadde orginalt tenkt på 202, men ser at .300wm ikke går i låsekassa til 6,5x55 og at den det er litt mere lettvint og reise med blaseren.

 

Hadde bestemt meg for en Sendero i .300wm fordi jeg har gode erfaringer med remington og presisjon fra før. har 2 i .308 og en i .338LM.

Er blaserskjeftet stødig nok til å takle slik skyting?

er sikker på at jeg kommer til å få mange ja her, men er det noen som har skutt noe særlig med blaser i .300wm?

Link to comment
Share on other sites

Hei, unnskyld for at jeg ikke svarer på ditt spm :oops: . Men er selv lykkelig/fornøyd eier av en VSSF (sendero) I-"gammel" type i 300WM toppet m/S&B 4-16x50. Så på amerikanske forum at brukte originale senderoer (I) en periode gikk for høyere pris enn nye (II). Type I hadde løp fra Krieger, vet ikke om den "nye" har det.

 

AS :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...